- Reisverslag uit Vitorino dos Piães, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu - Reisverslag uit Vitorino dos Piães, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

13 Maart 2022 | Portugal, Vitorino dos Piães

13 maart van Vitorino naar Ponte de Lima 15 km

Wat is het heerlijk om weer eens te slapen op een normaal matras. Weken lag ik op een plastic matras. Dat zijn matrassen die uit hygiënische overwegingen, in albergues worden gebruikt. Deze matrassen ademen niet , en vannacht voelde ik het verschil .

Het Fernanda ontbijt was top en helemaal tevreden in de zon vertrek ik samen met de meisjes . Tijdens het samen lopen , komen zij wat meer los , en wordt het kontakt met hen wat meer ontspannen.

Het weer is wisselvallig, maar veel beter als gisteren . Zon en regenbuien wisselen elkaar af ; dat is prima te hebben . Er is altijd een bar in de nabijheid , om te schuilen . Porte de Lima is een oude plaats ; het is er gezellig; ik loop langs een rommelmarkt en er wordt een marathon gelopen . Dat vind ik natuurlijk heel leuk om naar te kijken . Ik kom de meisjes weer tegen en zij besluiten 10 km door te lopen . Ik vind het stadje te leuk , om verder te bekijken , dus ik check in bij de plaatselijke albergue. Wij nemen afscheid. Ook zij hebben een beperkte tijd ivm werk dat op hen wacht, dus meer haast als ik .

De albergue is eenvoudig, maar prima. Er zijn geen dekens , ik moet het dan alleen van mijn slaapzak hebben , die niet heel warm is .

Net voor 6 uur komt Franzi binnen , een Jonge vrouw uit Keulen . Ze is helemaal stuk . Ze heeft te veel kilometers gelopen en veel last van blaren . Ik had al boodschappen gedaan , maar we vinden het allebei gezellig om samen te gaan eten . Van de hospitalerea krijgen we een tip voor een restaurant, en dat is een goede. We hebben genoeg te vertellen, vooral over de dingen die we tot nu toe meemaakten op de camino.Dat schept sowieso een band . Ik ben blij dat Franzi er is . De herberg is groot, en alleen zou dit niet fijn zijn . Nu hebben we elkaar . Hopelijk wordt het geen kou lijden vannacht . Ik houd mijn kleren aan , en tot nu toe lijkt het mee te vallen


  • 14 Maart 2022 - 09:16

    Minke Joosse:

    Hoop dat de kou meeviel vannacht. Kou en slapen is geen goede combinatie. Franzi zal wel een rustdag houden denk ik. Jij ook? Enfin dat lees ik vanavond.

    Ponte de Lima, daar waren wij meer dan 15 jaar geleden. Het was er bloedje heet in juli. Om te wandelen al te warm om 10.00 s morgens. Mooi plaatsje. er was een zigeuner markt waar je je ogen uitkeek aan de gekke dingen die je er kon kopen. We logeerden op een Prachtige Quinta bij een erg aardige Dona en don. Prachtig appartement alleen met keiharde bedden, waardoor het slapen een marteling was!!

  • 14 Maart 2022 - 11:21

    Jab:

    Hoi Dorrie, het weer slaat inderdaad om lijkt het ook hier in het zuiden regen, de wind weet je maar te veel regen hoop je niet op.
    Nog even en je gaat de grens passeren, dat zal in de noord-west hoek niet te veel verschil maken.
    Toch leuk om een vriendelijke Duitse pelgrim te ontmoeten, zij zal zich misschien ook zorgen maken over wat er allemaal gebeurt in het oosten.
    Hopelijk is de kou heel tijdelijk en zijn er vannacht weer extra dekens te vinden.
    Maak er een gezellige dag van met of zonder Franzi,... goeie loop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Vitorino dos Piães

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 117927

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: