16 maart - Reisverslag uit Cervantes, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 16 maart - Reisverslag uit Cervantes, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

16 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

17 Maart 2022 | Spanje, Cervantes

17 maart van Veigadana naar Cesantes 16 km . Na een primitief ontbijt met o.a. een ei uit de magnetron , begint de dag heeel slecht voor mij .

Ik ben de laatste die vertrekt en trek de deur achter mij dicht . Meteen weet ik het ; ik laat de telefoon op mijn bed liggen . Ik ben boos op mezelf ; altijd voel ik in mijn zakken ; links geld en card , rechts telefoon dan weet ik dat ik overleef .

Franzi en Sarina zijn aan t stretchen dus fijn dat zij er nog zijn . Zij proberen de diverse tel nummers die er hangen ; maar nergens gehoor . Zij vertrekken en mij rest niets anders dan wachten . Na 10 minuten stopt er een auto bij de buren , het is de bakker. De buurvrouw komt naar buiten en ik loop snel naar haar toe . Zij blijkt een reserve sleutel te hebben . Wat ben ik opgelucht . Heel vaak zeg ik “muchas gracias”.

In een koffiezaak een dorpje verder tref ik Franzi en Sarina.

Ik loop afwisselend alleen of met hen . Het is prachtig zomerweer vandaag . Het sahara zand is verdwenen . De lucht is prachtig blauw. Het is heerlijk om weer eens lekker in de zon te lopen. Het gebied is prachtig , helemaal zoals ik me Gallicie herinner. Bergachtig met kleine dorpjes.

Hier in de buurt zijn vele slaapmogelijkheden . Franzi heeft een caminoboek , met ook beschrijvingen van de slaapplekken .Op basis daarvan kiezen we een albergue uit . Dat is een succes . We kunnen er eten en ontbijten, en de eigenaresse is byzonder gastvrij en vriendelijk. Het weer wordt alleen maar beter .Een stralende zon ; we zitten en eten buiten totdat de zon ondergaat . Een Deense man voegt zich bij ons . Hij is aan zijn 17e camino bezig., dus enige ervaring heeft hij .

Overnachting ;Albergue O Refuxio de la Jerezana