18 masrt - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 18 masrt - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

18 masrt

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

18 Maart 2022 | Spanje, Pontevedra

18 maart ; van Cesantes naar Pontevreda 17 km

Na een koude nacht , komt de zon helder op . We vertrekken samen , verder onderweg loopt iedereen op zichzelf . Het is een heerlijke zomerse dag met ook weer een prachtige route. Een tijdje loop ik met Miguel een aardige Spanjaard . Hij vertelt over Gallicie , dat dat deel van Spanje vrij los staat van de rest van het land . Er is geen industrie, dus te weinig werk . En het is arm . Zij hopen erop dat de toeristen weer komen .

De omgeving is mooi bergachtig, dus af en toe is het flink klimmen . Dat lukt intussen zonder problemen . De laatste kilometers zijn byzonder mooi , langs een snel stromend riviertje .

Dan is er alweer een albergue , deze ligt op 15 minuten lopen van het centrum .Morgen is het afscheid omdat ik de route spirituel ga doen en de anderen , die minder tijd hebben lopen rechtstreeks naar Santiago.

We gaan daarom uit eten vanavond . Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een groepje van 7. Steeds komen we elkaar tegen , en dat voelt goed . Net of we al lang bevriend zijn .

In de middag ga ik samen met Franzi naar de stad . Het blijkt een levendige gezellige plaats te zijn . We zitten eindeloos op het terras , en bekijken en becommentariëren de voorbijgangers. We shoppen en bekijken kerken en ruïnes. Om 7 uur hebben we met de groep afgesproken. Helaas gaan de restauranten pas om 8 uur open . Douglas heeft een goede tip gekregen voor een goed restaurant. We eten hier heerlijk tapas en vooral hebben we het heel gezellig. We hebben plezier en lachen wat af .

Franzi , Sarina en ik moeten om 10 uur binnen zijn . Het lukt mij om kontakt met Robert, de Deense man , te krijgen . Hij belooft de deur voor ons open te houden . Ook onderweg naar huis hebben we nog veel lol . En ja Robert staat ons al heel lief op te wachten . Het zal mij zwaar vallen om morgen afscheid te nemen van Franzi en Sarina.

• 19 Maart 2022 - 11:55

Jab:

'T wordt steeds gezelliger daar in Spanje, jammer van het afscheid morgen, ben benieuwd wat jde spirituele route voor jou gaat betekenen.
    Ongetwijfeld kom je ook daar weer leuke mensen tegen, we horen je weer graag Dorrie, goeie loop,....

• 19 Maart 2022 - 14:44

Addy Goudsmits:

Even niet kunnen schrijven Dorrie, maar je verhalen met des te meer plezier iedere avond gelezen.Al een hele tijd ben ik mantelzorger voor mijn man en -zoals het laatst iemand heel treffend uitdrukte- mantelzorgen is duizend dingen op een dag doen, die géén naam hebben, en waar niemand - hoe goed bedoeld ook-, je structureel mee kan helpen.
    Soms benijd ik je.......heerlijk lopen, nadenken, genieten, met andere babbelen als je er zin in hebt, steeds "spannende" refugio's" en dat alles al vanaf 2013. Bofkont, ik gun het je van harte! Tot gauw.