20 maart - Reisverslag uit Vilanova de Arousa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 20 maart - Reisverslag uit Vilanova de Arousa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

20 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

20 Maart 2022 | Spanje, Vilanova de Arousa

20 maart ; van Armenteira naar Vilanova de Arousa 25km.

Weer helemaal fris ben ik rond half 9 op pad . Het is mooi weer , de zon schijnt en meteen is de route een groot sprookjesbos . Het pad loopt langs een snelstromend riviertje , met talrijke watervallen . Hier krijg ik vanzelf energie van . Dit is de mooiste route die ik tot nu toe had . Al snel gaat het vest en de lange broek uit ; het is warm . Een prachtige zondag . Dat merk ik aan het gegeven dat er meerdere wandelaars zijn . Op de wegen die we oversteken , zijn net als in Nederland op zondag , veel fietsers . mensen fietsen hier recreatief , terwijl je niemand functioneel ziet fietsen .

De mooie route door het bos is ongeveer de helft van het aantal kilometers vandaag . Daarna wordt het saaier, dorpjes en langs wegen .

Vila de Arousa is een badplaats . Het weer is omgeslagen en het is nu helaas te koud voor het strand .

De herberg blijkt gesloten te zijn . Er hangen diverse telefoon nummers , maar niemand reageert . Intussen komen ook Elke en Miriam eraan . Zij zijn moeder en dochter . We gaan samen naar de nabijgelegen bar en daar is een behulpzame man , die de nodige telefoontjes pleegt . Uiteindelijk is de conclusie dat de herberg dicht is , maar hij heeft een alternatief voor ons . Een toeristische herberg , daar kunnen we terecht .

In de middag treffen we de rest van het clubje van gisteren en we sluiten aan . Zij zijn al weer volop aan de drank en zij gaan ook in onze herberg slapen . We blijven zitten totdat er gegeten kan worden . Dit blijft ook hier 8 uur . Het is niet gezond , omdat je door de honger , voor het eten , blijft snacken .

Het wordt weer een gezellige boel . Elke en ik haken als eersten af . Ik leg mijn oordoppen vast klaar , want de mannen gaan zeker na al die drank veel geluid produceren .

• 21 Maart 2022 - 11:46

Koosje:

Het schiet al goed op Dorrie!!
    Dat snacken is overal hetzelfde...we kennen het....:)