19 maart - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 19 maart - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

19 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

19 Maart 2022 | Spanje, Pontevedra

19 maart van Pontevedra naar Armenteira .26 km .

Door verschillende oorzaken is het geen topnacht. In het bed naast mij ligt een voor mij onbekende man , verschrikkelijk te snurken . Daarnaast is er te veel eten en drank genuttigd in de avond .

We gaan op zoek naar een bar voor een laatste gezamenlijke ontbijt. De stad is fris en mooi om doorheen te lopen op deze zonnige ochtend .

De zon is al zo lekker dat we op het terras kunnen ontbijten. Van de koffie en het brood knap ik op en de energie begint enigszins te stromen . Na 3 km neem ik afscheid van Franzi , Sarina en Robert . Ik ga hen missen . We hebben veel gedeeld mooie gesprekken en plezier gehad . Byzonder dat het zo goed klikte met deze jonge vrouwen van nog geen 30. Franzi ga ik me vooral herinneren door haar aanstekende lach en Sarina door haar lieve gezichtje.Maar wie weet komen we elkaar nog tegen .

De weg vandaag is pittig . Het is eindeloos bos en eindeloos klimmen in het bos. En het is warm . Waarom dit de spirituele route is , is voor mij niet duidelijk .Het valt vandaag niet mee. Ik ben minder fit , als andere dagen . Ik heb veel tijd om alles van de afgelopen dagen te overdenken , en ik merk dat ik het fijn vind om weer even alleen te zijn .

Ik ben blij als ik bij de albergue kom en als die ook open blijkt . Ik twijfelde eraan omdat ik de hele dag geen pelgrim tegenkwam . De hospitalereo is tevens taxi chauffeur. Later komt de echte hospitalereo, hij spreekt enige Engelse woorden .

Als ik de dagelijkse dingen heb geregeld; douchen , kleren wassen en bed opmaken komen er meerdere pelgrims binnen . In eerste instantie heb ik er niet zo’n behoefte aan om te contacten met hen .

Dan zie ik dat Miguel ook bij het clubje is .Dat maakt het leuker. De hospitalereo neemt onze eetbestelling op , en haalt het eten op bij een restaurant. Het eten samen is gezellig en er gaan weer de nodige flessen wijn doorheen . Ik houd me heel bewust in , gezien de ervaringen van de afgelopen nacht .

Overnachting ; Albergue de peregrinos de Armenteira

• 19 Maart 2022 - 22:58

Jan V Laarhoven En:

Zoals jij het beschrijft , kan ik de spirituele toevoeging van deze route ook niet ontdekken, maar misschien komt dat nog. Goede weg en zon op je pad , gr j@n