19 maart - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 19 maart - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

19 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

19 Maart 2022 | Spanje, Pontevedra

19 maart van Pontevedra naar Armenteira .26 km .

Door verschillende oorzaken is het geen topnacht. In het bed naast mij ligt een voor mij onbekende man , verschrikkelijk te snurken . Daarnaast is er te veel eten en drank genuttigd in de avond .

We gaan op zoek naar een bar voor een laatste gezamenlijke ontbijt. De stad is fris en mooi om doorheen te lopen op deze zonnige ochtend .

De zon is al zo lekker dat we op het terras kunnen ontbijten. Van de koffie en het brood knap ik op en de energie begint enigszins te stromen . Na 3 km neem ik afscheid van Franzi , Sarina en Robert . Ik ga hen missen . We hebben veel gedeeld mooie gesprekken en plezier gehad . Byzonder dat het zo goed klikte met deze jonge vrouwen van nog geen 30. Franzi ga ik me vooral herinneren door haar aanstekende lach en Sarina door haar lieve gezichtje.Maar wie weet komen we elkaar nog tegen .

De weg vandaag is pittig . Het is eindeloos bos en eindeloos klimmen in het bos. En het is warm . Waarom dit de spirituele route is , is voor mij niet duidelijk .Het valt vandaag niet mee. Ik ben minder fit , als andere dagen . Ik heb veel tijd om alles van de afgelopen dagen te overdenken , en ik merk dat ik het fijn vind om weer even alleen te zijn .

Ik ben blij als ik bij de albergue kom en als die ook open blijkt . Ik twijfelde eraan omdat ik de hele dag geen pelgrim tegenkwam . De hospitalereo is tevens taxi chauffeur. Later komt de echte hospitalereo, hij spreekt enige Engelse woorden .

Als ik de dagelijkse dingen heb geregeld; douchen , kleren wassen en bed opmaken komen er meerdere pelgrims binnen . In eerste instantie heb ik er niet zo’n behoefte aan om te contacten met hen .

Dan zie ik dat Miguel ook bij het clubje is .Dat maakt het leuker. De hospitalereo neemt onze eetbestelling op , en haalt het eten op bij een restaurant. Het eten samen is gezellig en er gaan weer de nodige flessen wijn doorheen . Ik houd me heel bewust in , gezien de ervaringen van de afgelopen nacht .

Overnachting ; Albergue de peregrinos de Armenteira


  • 19 Maart 2022 - 22:58

    Jan V Laarhoven En:

    Zoals jij het beschrijft , kan ik de spirituele toevoeging van deze route ook niet ontdekken, maar misschien komt dat nog. Goede weg en zon op je pad , gr j@n

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Pontevedra

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: