26 maart - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 26 maart - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

26 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

24 Maart 2022 | Spanje, Negreira

4 maart van Santiago naar Negreira 25 km

Ik ben te vroeg wakker en bedenk dat ik nog maar weinig in de kerk ben geweest . Dus snel douchen en om half 8 zit ik keurig in de mis . Vooral om mijn ogen uit te kijken naar al die pracht en praal in de kerk .

Om9 uur ben ik onderweg . Het is druk in de stad . Ik merk dat ik steeds minder van de stad houd. Het is zo’n verademing als ik weer buiten ben tussen de bomen en de watervallen , met vogelgeluiden . Dan voel ik me weer prima. Het is een mooie dag met veel zon . Het is zelfs warm , dit na 2 best frisse dagen . De route is mooi en pittig . Een fikse berg moet ik op . Onderweg kom ik Geert tegen , een aardige Belg . We lopen een tijdje samen . Negreira blijkt een grote plaats, die enige herinnering bij mij oproept van jaren geleden dat ik hier liep .

Ook in de herberg is Geert aanwezig . We eten samen . Hij is inderdaad een aardige Belg . De hospitalereo is een chaggerijnige man . Ik heb daar last van . Alle primitieve omstandigheden neem ik graag voor lief , vind ik zelfs leuk ;maar zo’n man, die je niet helpt als je iets vraagt , die reageert alsof alles hem te veel is ; vind ik heel vervelend. Waarom doe je dit werk dan?

Dit keer heb ik weer eens op tijd gegeten en kan dus ook weer eens op tijd naar bed .

Overnachting; Albergue de peregrinos de Negreira

• 24 Maart 2022 - 21:47

Janina:

Is de kerk in Santiago weer uit de steigers? Geniet van je tocht verder, laat die chagrijnige man maar achter daar !

• 25 Maart 2022 - 05:37

Minke:

Te gek voor woorden datzo’n man daar mag werken, mogelijk is er iets met hem. Maar die kun we weer achter je laten.

• 25 Maart 2022 - 11:06

Gon:

Ha Dorrie, ja ik kan me voorstellen dat je helemaal gewend raakt aan de natuur en grote steden niet fijn zijn. Wat een prachtige foto heb er bij dit verslag staan, wat een feest om daar te lopen.