26 maart - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 26 maart - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

26 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

24 Maart 2022 | Spanje, Negreira

4 maart van Santiago naar Negreira 25 km

Ik ben te vroeg wakker en bedenk dat ik nog maar weinig in de kerk ben geweest . Dus snel douchen en om half 8 zit ik keurig in de mis . Vooral om mijn ogen uit te kijken naar al die pracht en praal in de kerk .

Om9 uur ben ik onderweg . Het is druk in de stad . Ik merk dat ik steeds minder van de stad houd. Het is zo’n verademing als ik weer buiten ben tussen de bomen en de watervallen , met vogelgeluiden . Dan voel ik me weer prima. Het is een mooie dag met veel zon . Het is zelfs warm , dit na 2 best frisse dagen . De route is mooi en pittig . Een fikse berg moet ik op . Onderweg kom ik Geert tegen , een aardige Belg . We lopen een tijdje samen . Negreira blijkt een grote plaats, die enige herinnering bij mij oproept van jaren geleden dat ik hier liep .

Ook in de herberg is Geert aanwezig . We eten samen . Hij is inderdaad een aardige Belg . De hospitalereo is een chaggerijnige man . Ik heb daar last van . Alle primitieve omstandigheden neem ik graag voor lief , vind ik zelfs leuk ;maar zo’n man, die je niet helpt als je iets vraagt , die reageert alsof alles hem te veel is ; vind ik heel vervelend. Waarom doe je dit werk dan?

Dit keer heb ik weer eens op tijd gegeten en kan dus ook weer eens op tijd naar bed .

Overnachting; Albergue de peregrinos de Negreira


  • 24 Maart 2022 - 21:47

    Janina:

    Is de kerk in Santiago weer uit de steigers? Geniet van je tocht verder, laat die chagrijnige man maar achter daar !

  • 25 Maart 2022 - 05:37

    Minke:

    Te gek voor woorden datzo’n man daar mag werken, mogelijk is er iets met hem. Maar die kun we weer achter je laten.

  • 25 Maart 2022 - 11:06

    Gon:

    Ha Dorrie, ja ik kan me voorstellen dat je helemaal gewend raakt aan de natuur en grote steden niet fijn zijn. Wat een prachtige foto heb er bij dit verslag staan, wat een feest om daar te lopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Negreira

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: