26 maart - Reisverslag uit Dumbría, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 26 maart - Reisverslag uit Dumbría, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

26 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

26 Maart 2022 | Spanje, Dumbría

Van As Maronas naar Dumbria 23 km

Het was een onrustige nacht , door 2 oudere Peruanen . Zij lagen bij mij in de buurt en hun gesnurk ging dwars door mijn oordoppen heen .

Met de eigenaar , een te dikke Spanjaard , hadden we afgesproken dat we om 8 uur wilden ontbijten . Het was toen al zichtbaar dat hij dat heel vroeg vond . Dat is te zien deze ochtend . Ongewassen , met zijn bloes en broek nog open komt hij aanlopen . Maar we krijgen koffie en toast , een prima ondergrond voor de nodige kilometers.

Het is weer een prachtige dag , met het mooie landschap hier . Af en toe is het flink klimmen ; wat het uitzicht nog mooier maakt .

De zon is er niet vandaag , maar het is goed wandelweer. Herinneringen komen naar boven van ruim 3 jaar geleden , dat Lara mij op deze route ineens tegemoet kwam lopen . Wat een verrassing was dat .

Als ik aankom bij de albergue ziet het er dicht uit . Ik probeer diverse deuren , en ja .. ik kan naar binnen . Dat is een opluchting, want de volgende albergue is 6 km verder en daar zou ik echt geen puf meer in hebben .

Na een klein uur komt ook Geert aan in de herberg . Hij is ook blij dat hij niet verder hoeft . Na de gebruikelijke werkzaamheden zoeken we de supermarkt op . Dit is een bar en supermarkt ineen . Een klein rommelig winkeltje met vooral blik . Maar er is ook brood en een sinaasappel. Geert maakt soep uit een pakje , zelfs dat smaakt . Ik bak eieren met champignons uit blik , heerlijk .

We kijken naar Arjen Lubach , hij weet van de ellende in de wereld iets grappigs te maken ;dat is zelfs voor een Belg leuk .

Overnachting ; Albergue de peregrinos o conco .