25 maart - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 25 maart - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

25 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

25 Maart 2022 | Spanje, Negreira

25 maart van Negreira naar As Maronas 22 km

Voor de duidelijkheid; als afsluiting van deze wandelwinter maak ik nog een rondje van Santiago naar Muxia , Finisterre en terug naar Santiago.

Ik ben vandaag heel blij met deze afsluiting. Een prachtige zonnige dag in een geweldige omgeving . Gallicie blijft mijn favoriete provincie . Het is heerlijk om hier te lopen in de mooie bergachtige groene omgeving , met wijdse uitzichten . Het is ook pittig , voortdurend stijgen en dalen . Na ruim 20 km stop ik met lopen . De albergue waar ik naar toe wil blijkt gesloten . Gelukkig is er in datzelfde dorp nog een albergue , waar ook een restaurant bij is . Dat is handig . Geert volgt mij trouw. Hij loopt langzamer als ik , hij komt in dezelfde herberg . Dat vind ik gezellig.

Om 6 uur ( heeel vroeg voor de Spanjaarden) krijgen we ons eten al . Het gesprek met Geert wordt meer persoonlijk, en daardoor beter. Ook nu weer blijkt dat achter een façade van het voor elkaar hebben , een man naar voren komt , die het niet allemaal cadeau heeft gekregen .

In de herberg arriveren in de loop van de middag meerdere andere mensen . Ik zoek geen kontakt met hen . Ga bijtijds slapen

Overnachting ;


  • 26 Maart 2022 - 07:04

    Minke:

    Ja mooi hè is Galicië. Ik zou er zo graag weerkerende naar toe. Te lang geleden dat ik er was. Meer dan 20 jaar! Je treft het met het weer. Heel fijn nu het Iberisch schiereiland steeds onder lage druk ligt.

  • 26 Maart 2022 - 07:25

    Jab:

    Dat was het dan, fysiek althans, het zal nog lang in jouw vezels doorsijpelen wat voor een indrukwekkende reis dit weer was.
    Enkele leuke vriendinnen en vrienden eraan over gehouden, waaronder Geert. Ik wens je een veilige terugreis en we horen elkaar vast weer in NL.
    Wij hopen vandaag ook de laatste kilometers af te leggen om weer thuis te zijn.
    Vanuit Chartres een lieve groet van ons,.....

  • 26 Maart 2022 - 08:41

    Leny :

    Wat leuk Dorrie nog n rondje. Dat betekent ook nog wat mooie verhalen voor ons als lezers! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Negreira

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: