25 maart - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 25 maart - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

25 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

25 Maart 2022 | Spanje, Negreira

25 maart van Negreira naar As Maronas 22 km

Voor de duidelijkheid; als afsluiting van deze wandelwinter maak ik nog een rondje van Santiago naar Muxia , Finisterre en terug naar Santiago.

Ik ben vandaag heel blij met deze afsluiting. Een prachtige zonnige dag in een geweldige omgeving . Gallicie blijft mijn favoriete provincie . Het is heerlijk om hier te lopen in de mooie bergachtige groene omgeving , met wijdse uitzichten . Het is ook pittig , voortdurend stijgen en dalen . Na ruim 20 km stop ik met lopen . De albergue waar ik naar toe wil blijkt gesloten . Gelukkig is er in datzelfde dorp nog een albergue , waar ook een restaurant bij is . Dat is handig . Geert volgt mij trouw. Hij loopt langzamer als ik , hij komt in dezelfde herberg . Dat vind ik gezellig.

Om 6 uur ( heeel vroeg voor de Spanjaarden) krijgen we ons eten al . Het gesprek met Geert wordt meer persoonlijk, en daardoor beter. Ook nu weer blijkt dat achter een façade van het voor elkaar hebben , een man naar voren komt , die het niet allemaal cadeau heeft gekregen .

In de herberg arriveren in de loop van de middag meerdere andere mensen . Ik zoek geen kontakt met hen . Ga bijtijds slapen

Overnachting ;

• 26 Maart 2022 - 07:04

Minke:

Ja mooi hè is Galicië. Ik zou er zo graag weerkerende naar toe. Te lang geleden dat ik er was. Meer dan 20 jaar! Je treft het met het weer. Heel fijn nu het Iberisch schiereiland steeds onder lage druk ligt.

• 26 Maart 2022 - 07:25

Jab:

Dat was het dan, fysiek althans, het zal nog lang in jouw vezels doorsijpelen wat voor een indrukwekkende reis dit weer was.
    Enkele leuke vriendinnen en vrienden eraan over gehouden, waaronder Geert. Ik wens je een veilige terugreis en we horen elkaar vast weer in NL.
    Wij hopen vandaag ook de laatste kilometers af te leggen om weer thuis te zijn.
    Vanuit Chartres een lieve groet van ons,.....

• 26 Maart 2022 - 08:41

Leny :

Wat leuk Dorrie nog n rondje. Dat betekent ook nog wat mooie verhalen voor ons als lezers! Geniet ervan!