29 maart - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 29 maart - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

29 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

29 Maart 2022 | Spanje, Fisterra

29 maart van Lires naar Finisterre 24 km

s’nachts wordt Beatrice erg ziek , een soort voedsel vergiftiging. Zij heeft iets anders gegeten als wij . Heel naar voor haar . Maar zij hoeft haar vader maar te bellen , die in de buurt woont en die haalt haar op. Voor ons zou het echt erg zijn , lig je daar in bed , in de hoop dat je snel beter wordt .

Gelukkig zijn en blijven wij gezond en vertrekken met een wat flauw zonnetje . De weersvoorspellingen zijn steeds slechter als de realiteit. Weer een prachtige route, af en toe komt de zee te Voorschijn, naast mooie vergezichten . Het is frisser doordat er meer wind staat die koud is . Bijtijds zijn we in Finisterre. We moeten de tijd doorkomen omdat de herberg pas om 3 uur opengaat . Dus we gaan lunchen, lekker met een wijntje erbij . Dit valt niet goed , ik word er ontzettend duf van . We komen terecht in een hippie albergue. Het ziet er allemaal kleurrijk uit en de eigenaar kan zo zijn weggelopen uit de 60 er jaren . Allemaal heel knussig. Wij moeten dan nog lopen naar het eindpunt van de wereld ; het nulpunt . Dat is nog een hele klim . Mooi om hier aan te komen . Voor mij markeert dit het einde.. nu nog even teruglopen naar Santiago.Ook voor Geert is het belangrijk om hier aan te komen . Voor hem is het echt het eindpunt . Hij gaat morgen met de bus naar Santiago.

In de hippie albergue is het s’avonds gezellig. We delen eten en onze ervaringen met elkaar .

Overnachting ; albergue do sol e da Luna

• 30 Maart 2022 - 09:42

Gon:

Ha Dorrie, gefeliciteerd. Weer in Finistere,
    Het einde van de wereld en het einde van jouw tocht, prachtig.
    Wat een ervaring .
    Liefs van Gon

• 30 Maart 2022 - 11:43

Vera :

Proficiat Dorrie. Het was weer leuk om je te volgen! Succes met de terugtocht. Liefs Vera