Thuis/Lissabon - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Thuis/Lissabon - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Thuis/Lissabon

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

24 Januari 2022 | Nederland, Maastricht

23 januari
Thuis/Lissabon
Nadat ik leuk afscheid heb genomen ;gisteren een geweldige borrel met de buurt en vanochtend een gezellige afscheidswandeling met mijn ( hard) loopgroep , is het zover dat ik kan vertrekken . Enigszins gestresst over o.a. het niets vergeten; rijd ik met Nel mee naar Schiphol. Heel lief dat zij mij wegbrengt.
Ook het inchecken en de douane vind ik stressig . Ik ben toch weer een of ander formulier vergeten in te vullen . Gelukkig helpt de balie mevrouw mij ermee.Pas als ik in het vliegtuig zit voel ik de rust terugkeren .We hebben een half uur vertraging , maar dat vind ik allemaal prima. Het lukt om de hele Volkskrant uit te lezen ; waar ik normaal een week over doe.
In Lissabon schijnt een stralende zon, en de temperatuur is heerlijk. Omdat het hostel op 6.2 km ligt besluit ik te gaan lopen . Meteen gaat mijn jas uit en ik voel tijdens het lopen ; dit wordt gewoon korte broeken weer.
Het wordt langzamerhand donker en ik maak zo al wat van de stad mee. De terrassen zitten vol ; wat is dat fijn om te zien . Horeca en winkeltjes zijn open ; de meeste mensen lopen ,ook buiten ,met mondmaskers ; en ik kom langs een paar farmacieën waar rijen mensen staan . Dit zijn teststraten .De stad komt vriendelijk over . Helaas zie ik ook veel zwervers die op de stoepen zitten of liggen .
In het hostel word ik aardig ontvangen . Ik krijg uitleg over het reilen en zeilen en ik krijg een bed met schone lakens, op een slaapzaal met 6 bedden . Omdat ik moe ben en nog wat eten van thuis heb , ga ik niet meer de deur uit . Er is een meisje , uit Slovenie dat ook de camino gaat lopen . Verder kom ik een Limburger tegen . Voor het wennen is het fijn om toch even Dutch te kunnen praten.
Nu ga ik 2 dagen de toerist uithangen hier en dan aan de wandel .

  • 24 Januari 2022 - 11:15

    Minke Joosse:

    Heerlijk Dorrie, ik zie je in mijn geliefde favoriete stad!!
    2 dagen Lissabon, dat wordt natuurlijk Alfama en de Burcht. Heb het goed.
    Ja veel gedoe om te reizen naar Portugal. Formulier invullen en testcertificaat maar dan lukt het dus wel. Donderdag gaan we naar de Algarve, dus ik ga het ook ervaren. Bom Camino!

  • 24 Januari 2022 - 11:32

    Erik-Jan:

    De kop is eraf Dorrie, leuk. Divirta-se em Lisboa!!

  • 24 Januari 2022 - 12:20

    Gon:

    Heerlijk eerst twee dagen in Lissabon met zon . Mooie start.
    Liefs van Gon

  • 24 Januari 2022 - 14:53

    Willem Klok:

    Geweldig dat de buurt ook meeleeft in Vught.
    Wij wensen jou een hele fijn ttijd toe in Portugal en veel succes met de tocht der tochten. En natuurlijk blijven we jouw reisverslagen volgen.

  • 24 Januari 2022 - 16:02

    Leny :

    Mooie tijd en tocht Dorrie! Heerlijk met korte broek in de zon. Geniet ervan

  • 24 Januari 2022 - 17:12

    Dorothé:

    Heerlijk dat zonnetje. Veel plezier en succes. Leuk om je weer te volgen, en je mooie verhalen te lezen.

  • 24 Januari 2022 - 17:52

    Janina:

    Geniet van het mooie Portugal, Dorrie en natuurlijk de zon.

  • 24 Januari 2022 - 18:05

    Jab:

    Welkom in Portugal Dorrie, het zal een mooie, groene tocht worden, nog groener dan in midden Spanje.
    Inmiddels is de ontvangst al vriendelijk, dat zijn de Portugezen over het algemeen ook.
    2 dagen Lissabon,...je zult keuzes moeten maken, want , Alfama, Bairo Alto en Castello de Sao Jorge,
    Mosteiro de Jeronimos en de dagen zijn gevuld, het ligt tenslotte op 7 heuvelen..
    Kortom een langer verblijf zit er niet in, dus....aan de wandel. Héél erg veel succes en veel plezierige contacten,
    contacten, lieve groet van Jab

  • 24 Januari 2022 - 21:26

    Koosje:

    Dag Dorrie

    Kortebroeken-weer, dat zou ik ook wel eens willen. Het is hier toch een beetje thermo-ondergoed-weer. Ik ben een kouwelijk type.

    Fijn dat je weer op pad gaat en in de stad Lissabon inloopt, zo leuk. Ik wens je mooie tochten en dito reisverslagen toe.

  • 25 Januari 2022 - 00:29

    Janine Kortbeek:

    Dorrie,

    Graag sluit ik me aan bij alle vorige schrijvers: ga heerlijk genieten en weer mooie avonturen beleven. Wij genieten op afstand mee!

    Groetjes, Janine

  • 25 Januari 2022 - 15:34

    Cinthy:

    Hoi Dorrie,

    Het is bijna zover. Hoop dat je het mooie weer vasthoud. Geniet van deze prachtige Camino en je weet me te vinden als je iets wil weten. Buen Camino

  • 25 Januari 2022 - 18:17

    Wil:

    Yes je doet het weer. Wat fijn dat het kan en wat fijn dat we je weer kunnen volgen !
    Geniet van het prachtige Portugal, het mooie weer en het lopen. Veel succes !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 115412

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: