29 januari - Reisverslag uit Azambuja, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 29 januari - Reisverslag uit Azambuja, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

29 januari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

29 Januari 2022 | Portugal, Azambuja

29 januari

Van villa Franca naar Azumbuja 23 km ( 77 km)

De nacht was onrustig. De jongeman produceerde veel geluid . Gelukkig was ik gezond moe en had er niet te veel last van .

Na een lekker ontbijt en een hulpvaardige hospitalereo vertrek ik en ga ik weer een zonnige dag tegemoet . Via de haven en het park loop ik de stad uit . In het park zijn veel joggers. ( net als bij ons op zaterdagmorgen)Tot mijn stomme verbazing lopen zij hard met een mondmasker. Lijkt mij niet te doen , en niet gezond .

Het wandelen is vandaag rustiger , er zijn geen vrachtwagens die me van de weg af blazen , echter de omgeving is niet bepaald mooi . Een droog en desolaat landschap met af en toe wat schapen . Electriciteitscentrales en palen , loodsen en andere bedrijfsgebouwen.

Rond het middag uur loop ik de Duitse Emilia tegen het lijf . Zij is een 20 jarig meisje en zij loopt de camino. Meteen hebben we volop kontakt.

Zij loopt met een tent , en zij heeft geen enkele planning . Tijdens het lopen komt ze erachter dat het misschien toch wel handig is om met mij mee te gaan naar het hostel , dat ik heb gereserveerd. De nachten zijn best koud hier.

In de albergue is Carlos , een enthousiaste hospitalereo, met hart voor de camino . Later komt ook nog een Portugese man binnen Joeo .. dan lijkt het weer net echt.

Ik heb van te voren met mezelf afgesproken dat ik vanavond ga uit eten .Even ben ik de salades en de noedels beu. Bovendien is het zaterdag . Carlos heeft me een tip gegeven voor een restaurant . Emilia heeft nog allemaal eten bij zich en Joeo heeft gisteren in restaurant veel gegeten; dus hij gaat salade halen .

Ik eet voor Portugese begrippen vroeg , dus het is nog rustig. Maar waarom ze er hier van houden om mooie klassieke muziek aan te zetten terwijl de tv hard aanstaat , begrijp ik niet .

Ik eet , heel gewaagd, een plaatselijk gerecht : torricado. Smaakt goed.

Overnachten ; albrigo do Peregrino


  • 30 Januari 2022 - 14:57

    Addy Goudsmits:

    Ben ik weer Dorrie, heb een paar dagen verstek moeten laten gaan. Heerlijk land dat Portugal hè, eenvoud, soms (inderdaad) op het saaie af, lekker rustig lopen en tevreden mensen....geloof me die vind je hier momenteel niet veel meer!! Pffft, wat een spanning, agressie en overdreven blijdschap om toch maar "los" te kunnen gaan. We hèbben zoveel om tevreden te kunnen zijn: dagelijks een dak boven ons hoofd, een heerlijk bed, kunnen (goed) in ons onderhoud voorzien.......niets te klagen in vergelijking met mensen die het óf op zee als vluchteling, óf op wat voor manier dan ook veel, heel veel zorgen hebben om veiligheid te vinden.
    Jij sjouwt gewoon door en vindt daarmee én veiligheid, én innerlijke rust én ....jezelf! Wat een genot...! Tot gauw!

  • 30 Januari 2022 - 19:10

    Jab:

    Dorrie, Vila Franca de Xira is de industriële uitloper van Lissabon, daar ga je nu langzaamaan afstand van nemen en gaat het rustiger en landelijker worden.
    Leuk dat je dat meisje, nog een groentje in Camino-land, hebt ontmoet en meer vriendelijke mensen, ik verwacht dat dat voorlopig gaat blijven en oh ja, de televisie staat vaak (overal) op oorlogssterkte en niemand kijkt. in groepjes wordt er liever gekakeld met elkaar, zelfs bij een voetbalwedstrijd,.....fijne loop weer morgen !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Azambuja

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 115458

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: