10 februari - Reisverslag uit Rabaçal, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 10 februari - Reisverslag uit Rabaçal, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

10 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

10 Februari 2022 | Portugal, Rabaçal

10 febr van Rabacal naar Conimbriga.15 km

Het was vanmorgen smerig in de keuken . Een paar jongens hadden gisteren avond gekookt en niet opgeruimd . Ook ben ik altijd vies van die gore vaatdoekjes. Ik smeer brood en maak koffie en dan aan de wandel . Ik heb voor vandaag de keuze om 15 km te lopen of 32 km . Inmiddels weet ik dan wel wat ik doe .Een relaxte dag vandaag . De omgeving blijft hetzelfde als de afgelopen dagen . Het stijgen is iets minder. Het stralende weer is ook iets minder . Het is bewolkt , de zon komt er nauwelijks doorheen .De temperatuur blijft aangenaam 20 graden . Voor het weekend wordt

regen voorspeld. Ik ben benieuwd.

Om 1 uur ben ik op de plaats van bestemming.

Dit keer is het een byzonder mooie plek . Achter een groot huis met een grote tuin , met zwembad, is een albergue gebouwd. Een slaapzaal , met keuken en badkamer . Alles ziet er zeer netjes en schoon uit. Dit is na afgelopen nacht een verademing. In het dorp is niet veel te beleven ; dit keer wel een redelijk normale supermarkt . Wat normaal heet ; een soort Action met ook eten . De eigenaresse komt mij vertellen dat er waarschijnlijk nog een pelgrim komt vanavond . Die pelgrim blijft weg .

Ik merk dat ik er aan toe ben om weer mensen te ontmoeten . Morgen loop ik naar Coimbra, een redelijk grote plaats . Hier hoop ik in de albergue andere pelgrims tegen te komen .

Overnachten ; albergue privado de Conimbriga.


  • 10 Februari 2022 - 21:15

    Minke:

    Op naar Coimbra morgen. Prachtige oude universiteit stad. Neem de tijd ervoor. Goed dat je niet bent doorgelopen. Hier in de Algarve net zulk weer als jij beschrijft. Ja voor zondag regen voorspelt. Dan zijn wij in Lissabon. Za- ma. Met de trein ernaartoe.
    Veel plezier morgen! Groet, Minke

  • 10 Februari 2022 - 22:09

    Cinthy:

    Hoi Dorrie,

    Het begint op te schieten. Coimbra is een fantastische stad echt de moeite waard vooral een bezoek aan de Universiteit, oudste van Portugal, is de moeite waard. En gewoon weer effe boodschappen kunnen doen. Ik sliep destijds in een Auberge bij de kerk Santa Clara. Bijzondere plek waar ik ook bijzondere herinneringen aan heb. Afijn, veel plezier verder en ik hoop dat je het droog houd. Je doet het fantastisch zo te lezen. Geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Rabaçal

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 115565

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: