10 februari - Reisverslag uit Rabaçal, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 10 februari - Reisverslag uit Rabaçal, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

10 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

10 Februari 2022 | Portugal, Rabaçal

10 febr van Rabacal naar Conimbriga.15 km

Het was vanmorgen smerig in de keuken . Een paar jongens hadden gisteren avond gekookt en niet opgeruimd . Ook ben ik altijd vies van die gore vaatdoekjes. Ik smeer brood en maak koffie en dan aan de wandel . Ik heb voor vandaag de keuze om 15 km te lopen of 32 km . Inmiddels weet ik dan wel wat ik doe .Een relaxte dag vandaag . De omgeving blijft hetzelfde als de afgelopen dagen . Het stijgen is iets minder. Het stralende weer is ook iets minder . Het is bewolkt , de zon komt er nauwelijks doorheen .De temperatuur blijft aangenaam 20 graden . Voor het weekend wordt

regen voorspeld. Ik ben benieuwd.

Om 1 uur ben ik op de plaats van bestemming.

Dit keer is het een byzonder mooie plek . Achter een groot huis met een grote tuin , met zwembad, is een albergue gebouwd. Een slaapzaal , met keuken en badkamer . Alles ziet er zeer netjes en schoon uit. Dit is na afgelopen nacht een verademing. In het dorp is niet veel te beleven ; dit keer wel een redelijk normale supermarkt . Wat normaal heet ; een soort Action met ook eten . De eigenaresse komt mij vertellen dat er waarschijnlijk nog een pelgrim komt vanavond . Die pelgrim blijft weg .

Ik merk dat ik er aan toe ben om weer mensen te ontmoeten . Morgen loop ik naar Coimbra, een redelijk grote plaats . Hier hoop ik in de albergue andere pelgrims tegen te komen .

Overnachten ; albergue privado de Conimbriga.

• 10 Februari 2022 - 21:15

Minke:

Op naar Coimbra morgen. Prachtige oude universiteit stad. Neem de tijd ervoor. Goed dat je niet bent doorgelopen. Hier in de Algarve net zulk weer als jij beschrijft. Ja voor zondag regen voorspelt. Dan zijn wij in Lissabon. Za- ma. Met de trein ernaartoe.
    Veel plezier morgen! Groet, Minke

• 10 Februari 2022 - 22:09

Cinthy:

Hoi Dorrie,

Het begint op te schieten. Coimbra is een fantastische stad echt de moeite waard vooral een bezoek aan de Universiteit, oudste van Portugal, is de moeite waard. En gewoon weer effe boodschappen kunnen doen. Ik sliep destijds in een Auberge bij de kerk Santa Clara. Bijzondere plek waar ik ook bijzondere herinneringen aan heb. Afijn, veel plezier verder en ik hoop dat je het droog houd. Je doet het fantastisch zo te lezen. Geniet.