12 februari - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 12 februari - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

12 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

12 Februari 2022 | Portugal, Coimbra

12 febr Coimbra. Na een onrustige nacht , het slaapt niet fijn in zo’n oud, koud klooster, sta ik vroeg op. Ik merk dat ik op het balkonnetje wel redelijk internet heb . Dat mis ik snel. Ik doe meteen een boeking voor vanavond in de stad . Ik wil niet meer wachten of ik hier nog een nacht kan blijven. Ik ben dit klooster helemaal beu. Het hostel voor vanavond gaat pas om 4 uur open . Ik loop een heel stuk langs de rivier, en zwerf wat rond door de stad . Vooral zit ik veel op bankjes. Ik zit vooral de tijd uit tot 4 uur. Om 4 uur is er niemand . Ook op telefoon wordt niet gereageerd. Dan zie ik in de buurt een toeristenburo met een behulpzaam meisje. Via , via lukt het haar om iemand te pakken te krijgen om het hostel voor mij te openen. Al met al is het 5 uur als ik binnen word gelaten. Excuses , de boeking was niet binnengekomen … en door Corona waren ze nog niet echt open etc. Hier ben ik dus weer alleen in een groot hostel . Het voelt beter als het klooster. Nou ik ben blij als ik morgen weer naar het platteland kan , waar het toch anders aankomen en overnachten is als in de stad .

Ik hoop op een rustige nacht , zodat ik morgen weer aan de wandel kan . Er wordt regen voorspeld, in de middag. Vandaag was het ook een stuk frisser, veel wolken en weinig zon .

Overnachting ; Coimbra Portagem Hostel

• 13 Februari 2022 - 08:54

Gon:

Ha Dorrie , je hebt steeds grote accomodaties alleen voor jezelf. Beetje spooky klinkt het. Pelgrim retraite

• 13 Februari 2022 - 10:55

Jan:

Dat Portagem hostel is een gebouw van formaat. En daar ben je dan helemaal alleen.
    Wel vlak bij de rivier en het centrum.

Hier is het lente. Buiten op mijn bankje de krant lezen!

• 13 Februari 2022 - 15:54

Wil:

Jammer Dorrie dat het zoveel moeite kost om een (fijne) overnachtingsmogelijkheden te vinden. Dat is toch wel een voorwaarde om het vermoeide lijf te verwennen !
    Wens je een mooie voortgang en niet teveel regen. We hebben hier heel wat gehad. Het is nu ‘s nachts wat kouder maar overdag prima. De crocussen schieten de grond uit !
    Groetjes en veel succes !