16 maart - Reisverslag uit Vitorino dos Piães, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 16 maart - Reisverslag uit Vitorino dos Piães, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

16 Maart 2022 | Portugal, Vitorino dos Piães

Van Tui naar Veigadana 21 km (140)

Vanmorgen ontbeten met Franzi en Sarina, en omdat de klok een uur is verzet , ben ik om 9 uur aan t lopen .

Ik dacht eerder steeds dat ik om 8 uur aan t lopen was maar eigenlijk was dit 9 uur onze tijd . Een relaxte wandeling vandaag , redelijk vlak . Door bossen , die hier wat saaier lijken als in Portugal. Daar waren meer kleuren , van bloeiende bloemen .

Het weer is heel typisch vandaag . Er hangt een wolk van Sahara zand voor de zon . De zon komt er niet doorheen . De dag blijft grijs . Ik heb veel last van mijn ogen , omdat er veel van dat fijne zand in de lucht hangt .

Maar verder is het een prima droge wandeldag . Met ons clubje van afgelopen nacht hebben we afgesproken waar we slapen . Tussendoor komen we elkaar wel eens tegen , overwegend loop ik alleen .

Ook hebben we een taakverdeling gemaakt voor de boodschappen, zodat we samen kunnen koken .

Dit is een groot succes. We maken een heerlijke salade samen , en ook het eten is gezellig . We hebben een leuke herberg , met een bar erbij , met superaardige mensen . Zij spreken totaal geen Engels. Wij helpen elkaar met Google translate. Buiten ons clubje is er niemand .

Overnachting ; albergue de peregrinos Santa Ana de Veigadana

• 16 Maart 2022 - 21:36

Henk Rijken :

Hoi Dorrie
    Weer een mooi verslag. En een gezellig groepje voor de avond.
    Ook weer wat geleerd, dat de klok daar verzet is.
    Hier pas volgen weekend!
    Geniet verder van je wandeling
    Tot ziens
    Henk

• 17 Maart 2022 - 12:53

Dorrie, weer in Spanje, een uurtje tijdsverschil met Portugal, een natuur verschil.viel je meteen op. Het regent hier natuurlijk ook wat meer.
    Leuk dat je met een gezellig groepje samen iets kan ondernemen, waaronder lekker smullen en kletsen, duidelijk enkele gelijk gestemden.
    Geniet en loop verder, fijn dat het weer wat bestendiger lijkt te worden, goeie loop en groet,...