3 februari - Reisverslag uit Tomar, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 3 februari - Reisverslag uit Tomar, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

3 februari

03 Februari 2022 | Portugal, Tomar

3 febr

Van Tancos naar Tomar 20 km .

Rond 9 uur verlaat ik de grote herberg . Ik snap niet waarom er zo’n grote herberg is in dit kleine dorp waar geen camino doorheen loopt , en waar verder ook niets is.

Mijn doel is om zo snel mogelijk weer op de juiste route te komen . Dit betekent 7 km door het bos ; en berg op en berg af , dus hard werken .

Ook voel ik me niet helemaal oké in het bos ; het is geen camino pad , dus dat voelt anders. Ik kom niemand tegen, geen mens en ook geen dier. Ik ben opgelucht als ik het dorp Grou bereik . Meteen zie ik hier de gele pijlen terug . Dit geeft weer een vertrouwd gevoel . Een aardige man plukt voor mij uit zijn tuin sinaasappels en mandarijnen . In het dorpje Asseiceira is een cafeetje waar ik brood en kaas kan kopen . Zo kom ik de dag weer door.

Verder loopt de dag vandaag door dorpjes en langs het spoor . De zon is er nauwelijks. Het is wat frisser . Het wordt meer bergachtig, dus zwaarder lopen . Emilia komt vanuit Fatima, waar ik morgen naar toe loop, naar dezelfde herberg als waar ik ben . We doen samen boodschappen en koken . Dat is weer eens lekker en gezond eten .

Emilia heeft één nacht in haar tentje geslapen , die tent betekent 3 kg ,stuurt zij door naar Finisterre. In deze tijd van het jaar is een tent te hard.

Ondanks dat zij pas 20 jaar is hebben wij een leuk kontakt . Zij heeft al veel ondernomen in haar leven en ze komt zelfstandig over.

Kortom ,we hebben het gezellig samen .

Zij bereidt me er op voor dat de weg naar Fatima pittig is . Het voordeel is dat ik een deel van mijn rugzak inhoud hier kan laten, zoals bv regenkleding en slaapzak . Dit scheelt de nodige kilo’s. Ik kom hier zondagavond weer terug .

Overnachten in hostel 2300 Tomar

• 03 Februari 2022 - 22:32

Addy Goudsmits:

Wat een eng iets die 7 km door de bossen zonder aanwijzing.Ik weet niet of ik dat gedurfd zou hebben. Maar ja, met die ervaring van jou, ben je voor de duvel niet meer bang. Ik lees het avontuur van een paar dagen geleden....honden.....dazer....! Ik ken het , dat ding zat bij mij iedere dag in mijn rugzak binnen handbereik!
    Moeilijk om afscheid van een dierbaar familielid zo in je eentje te verwerken. Maar samen IN en MET de natuur kun je veel is mijn ervaring!
    Sjouw maar weer lekker door Dorrie, tot de volgende keer! Ik blijf je volgen, ook al schrijf ik niet iedere dag! Buen Camino!

• 03 Februari 2022 - 22:52

Janina:

Hoi Dorrie, gelukkig dat je nu weer samen loopt, zoals ik begrijp. Je gaat nu naar Fatima, wij zijn daar in 209 geweest toen we door Spanje en Portugal trokken met de caravan.
    Heel bijzonder die stad.
    Groetjes Janina

• 04 Februari 2022 - 13:30

Cinthy:

Veel devotie in Fatima toegewenst Dorrie, is een ervaring op zich :)