4 febr - Reisverslag uit Fátima, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 4 febr - Reisverslag uit Fátima, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

4 febr

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

04 Februari 2022 | Portugal, Fátima

4 febr van Tomar naar Fatima 32 km ( 215)

Nadat we nog even samen ontbijten en nadat ik afscheid neem van Emilia, sta ik om half 9 buiten .

Ik weet dat mij de nodige kilometers te wachten staan … dus vroeg starten lijkt me een goed plan .

De route begint met een fikse klim… en dit gaat de hele route zo door .

Gelukkig is de route afwisselend . Langs de snelweg , door dorpjes, en door bossen .

De dorpjes zien er mooi uit . Huizen die er goed onderhouden uitzien , maar ook veel bouwvallen , ruines. Veel staan er te koop . Ik loop door olijfboomgaarden . Over zandpaadjes , met een ruig landschap om mij heen .

Er is nauwelijks sprake van vlak lopen . Ik rust erg vaak , word moe van al dat klimmen en afdalen .De kilometers zijn gewoon te veel .. die laatste vind ik niet meer fijn . Ik loop op mijn versleten hardloopschoenen , waardoor ik minder last van mijn blaar heb . En ook is mijn rugzak lichter… dat scheelt veel.

Pas na vijf uur ben ik op de plaats van bestemming. Dit keer is het een modern hostel , dat met codes werkt.

Ik hebben eigen kamer met een badkamer erbij .

Ik val op het bed neer en heb nergens meer puf in . Ik heb onderweg boodschappen gedaan . Het lukt nog net om eten klaar te maken . Er is een mooie keuken ; ik ben de enige die er gebruik van maakt.

Na het eten val ik weer op bed neer , lees nog even en dan slapen … heel blij dat ik morgen hier rustig een dagje kan blijven.

Overnachten ; What else guest house


  • 04 Februari 2022 - 22:25

    Koosje:

    Dijk verdiend Dorrie, lekker even bijkomen.

  • 04 Februari 2022 - 23:07

    Addy:

    Heerlijk een hele dag NIETS DOEN.....nou ja, reflexie,ontspannen, mindfullness.........dat is ook energie verzamelen.

    Weet je Dorrie, een paar uur gewoon overdag slapen...niets mis mee!

    Geniet maar lekker van deze dag!

  • 05 Februari 2022 - 09:20

    Gon:

    Wat een afstand heb je gelopen zeg. Prestatie waar je achteraf trots op mag zijn. Lekker slapen en de blaar rust geven.

  • 05 Februari 2022 - 22:06

    Sjef Van Der Kallen:

    Hoi Dorrie,
    Vandaag (zaterdag) met de B groep lopers van Prins Hendrik gesproken over je camino in Portugal. De lopers zijn trots op je dat je dit avontuur aan bent gegaan.
    Geniet van de tijd dat je onderweg bent en van alles wat je meemaakt. Heel bijzonder om je verslag van elke dag te lezen.
    Mede pelgrims ontmoeten is heel waardevol en iedere pelgrim heeft zijn eigen motivatie om op weg te gaan. Wij zijn trots op je. !!! Bon camino en volg "The Way " en niet verdwalen, vertrouw op jezelf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Fátima

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 117908

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: