24 februari - Reisverslag uit Rates, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 24 februari - Reisverslag uit Rates, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

24 februari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

24 Februari 2022 | Portugal, Rates

24 februari

Rates

Na het ontbijt neem ik afscheid van Manuela, een leuk meisje . Daarna krijg ik flink onderricht hoe ik moet poetsen Luciana, mijn teacher , is zeer fanatiek, boent en poetst alsof haar leven er van af hangt. Mijn favoriete hobby is het niet en gaat het ook niet worden . Dus heel goed dat zij morgen vertrekt en dat ik het op mijn eigen manier kan doen . In de namiddag komen er 2 pelgrims , een Franse dame en ongelooflijk , een dame uit Vught. Dan wordt de wereld wel heel klein . Ook blijkt zij bevriend te zijn met Monique. Voor mij fijn om het verdriet van haar overlijden even te kunnen delen .Die 2 dames gaan samen in een restaurant eten . Als Hosp heb je dan toch een ander kontakt . Ik maak mijn eigen potje klaar . Er is hier meer als voldoende eten voor de Hosp . Ik deel het met Luciana.

S’avonds komt Cristina langs , heel gezellig met een fles wijn . Zij komt nog even om de puntjes op de i te zetten .

Dan blijkt inderdaad dat Luciana wel erg apart is . Ze is heel druk , huilen , lachen , veel drinken , roken. Dit allemaal omdat ze de albergue voor 2 weken moet loslaten . Dit terwijl ze zo graag de camino gaat lopen . Heel apart. Mij lijkt dat Cristina het niet gemakkelijk heeft met dit soort vrijwilligers.

De komende weken zal ik niet meer iedere dag een verhaal hebben . Zo spannend zal het hier niet zijn , denk ik … maar wie weet…. Vooral de Mensen uit Den Bosch, Vught en Breda gaan fijn carnaval vieren . Ik blijf dit erg vreemd vinden . Toen ik 4 weken geleden vertrok mocht er niets en nu carnaval?

Wellicht tot over een paar dagen . Liefs van mij

• 25 Februari 2022 - 09:14

Minke Joosse:

Succes Dorrie. Veel plezier. Begrijp ik het goed dat die Luciana weg gaat?

• 25 Februari 2022 - 12:52

Gon:

Ha Dorrie, hoedanig blijf je hostess . Is het de nieuwe hostel? Misschien ben ik er geweest.

• 25 Februari 2022 - 13:20

Willem Klok:

Dat lijkt me echt interessant om zelf eens een hostess te beheren. Vooral de ervaringen aanhoren van al de pelgrims.
    Dit is weer eens iets anders.
    Veel succes namens Ineke en Willem

• 25 Februari 2022 - 16:24

Pieter Mulders:

Dag lieve Dorrie! Als ik jouw wandelverhalen lees realiseer ik me dat jij nu in een andere wereld zit. Natuur en vaak alleen of met zijn tweeën op pad! Hier komt het oorlogsnieuws via de media op een beukende manier binnen! Veel plezier en kus!

• 28 Februari 2022 - 21:39

Jab:

Hallo Dorrie, je hebt er even een leuke baan bij denk ik, want je bent erg enthousiast over je activiteiten.
    Weet zeker dat jij het goed voor elkaar hebt en de pelgrims tevreden zijn bij jou.
    Héél goed dat je daar tijd in steekt, leer je nog een beetje portugees bij je spaans, want je blijft leergierig !
    Goed van je, heel veel plezier en veel plezierige contacten met de pelgrims,..groet,..

• 06 Maart 2022 - 22:23

Cinthy:

Hoi Dorrie,

Veel succes en plezier met je avonturen. De wereld ziet er weer even heel anders uit met alle oorlogsbedreigingen, althans hier. Kom net terug uit Oostenrijk uit de sneeuw volgend jaar weer carnaval voor mij. Ik ben druk met de voorbereidingen voor De Via de la Plata en heb jouw boek al helemaal gelezen. Erg leuk en praktisch.

• 09 Maart 2022 - 11:26

Annemie:

Hi Dorrie, jouw verslagen bleken in mijn spam te zitten… dus lees ze nu pas. Wat een inspirerende reis maak jij. Nog veel avontuur en moois gewenst van de bovenbuurvrouw, Annemie.