11 maart - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 11 maart - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

11 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

11 Maart 2022 | Portugal, Barcelos

11 maart

Rates naar Barcelos 20 km

Vannacht ging het enorm te keer , regen en storm . Ik twijfel of het handig is om te vertrekken . s’morgens oogt het rustig.

Na ontbijt neem ik afscheid van Luciana , die natuurlijk al weer driftig aan het poetsen is. Ik vermoed dat ze blij is dat ik vertrek . Binnen een dag heeft ze de hele albergue naar haar hand gezet o a. de kastjes weer op haar manier ingeruimd. Ik heb met haar te doen , het lijkt me heel lastig en vermoeiend als je zo moet leven .

Zodra ik op pad ben gaat de zon schijnen . Die zon heb ik dagen niet gezien . Ik ervaar dit als een cadeau.

De weg is mooi en afwisselend. Geregeld kom ik de anderen tegen die afgelopen nacht bij mij in de herberg waren . Af en toe zijn er dreigende wolken , maar het blijft droog . Ik vind het fijn om weer op pad te zijn . Dat blijft toch het mooiste . Barcelos is een grote plaats . Overal zie je “ de haan “ . in allerlei soorten en maten . Dit is het symbool van de stad . Omdat de herberg nog niet open is eet ik soep in een restaurant , en ik doe vast boodschappen om vanavond zelf te koken .

In de herberg is geen hospitalerea (o) . Dat is een groot verschil ; een grote bende in de keuken. En ik mis een aanspreekpunt dat ik vaak was , en enige gezamenlijkheid . Er zijn hier nog 2 jonge meisjes , die het niet aandurven om een glas wijn van mij te accepteren. Zit ik daar op mijn eentje met een fles wijn . Ik drink hier veel wijn , maar een fles alleen gaat mij te ver.

Verder gebeurt er weinig spannends . Dan maar bijtijds slapen .

• 11 Maart 2022 - 21:58

Janine Kortbeek:

Haha, Dorrie, nu moet ik toch echt even lachen. Een hele fles wijn in je eentje! Daar zou ik ook niet aan moeten denken, want dan kon ik mijn bed niet eens meer vinden!
    Het blijft een avontuur, die tocht van je en over afwisseling niet te klagen! Até logo!

• 11 Maart 2022 - 23:09

Jab:

Dag Dorrie, goed om weer op weg te zijn, schat dat je nog een dag of 10 onderweg bent.
    Nog even en je gaat Portugal verlaten en je schreef over de haan als symbool van de stad
    maar de haan is ook het symbool van Portugal, de gelukshaan, de galo, in ieder souvenirs winkeltje staat de haan in
    alle soorten en maten. Voor de grens nog even zo'n klein aandenken bij je steken. Goeie loop morgen,...