12 maart - Reisverslag uit Vitorino dos Piães, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 12 maart - Reisverslag uit Vitorino dos Piães, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

12 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

12 Maart 2022 | Portugal, Vitorino dos Piães

12 maart van Barcelos naar Vitorino dos Piaes.22 km

Na een slechte slaapnacht hoor ik dat het om 6 uur keihard gaat regenen. Dit stopt niet meer.

De start valt me zwaar in deze regen . Al na een half uur zit ik in een bar bij te komen .

Daarna geef ik me er aan over , en gaat het beter . Het regent hard , soms ietsje minder .

Helemaal verregend en koud kom ik in een bar , met een open haardvuur. Dit is zo’n fijne warmte . Daar kan geen vloerverwarming met een warmtepomp tegenop.

De Portugezen houden van kinderkopjes . Die zijn met dit weer erg glibberig. Dat maakt het lopen niet ontspannen. Ook vind ik dat de Portugezen moeten ophouden over de droogte , en moeten stoppen met bidden voor regen . Er valt zo veel uit ; een keer is het genoeg . Het lopen valt me zwaar en er is weinig genieten bij vandaag.

Het laatste half uur wordt het ietsje droger en loopt er een gezellige Schot met mij mee . Hij loopt iedere dag 40 km . Hij is blij met mij , hij heeft nog geen enkele pelgrim ontmoet in de 3 dagen die hij loopt .

En dan kom ik aan bij Fernanda. Zij is een leuke , gastvrije , enthousiaste vrouw. Meteen moeten de schoenen en de sokken uit . De schoenen kan ik leegschudden en de sokken neemt ze mee naar de was. Zo’n welkom doet me goed na zo’n dag . De meisjes van afgelopen nacht en een andere vrouw die ik ken vanuit mijn albergue zijn er ook . Het is niet een heel uitbundig gezelschap , maar Fernanda maakt veel goed .Zij kent de albergues uit de buurt en dus ook Luciana. Het is vast heel slecht van mij , maar ik vind het heerlijk om even lekker over haar te roddelen. We zijn hethelemaal met elkaar eens . Dat geeft een goede klik . Fernanda kookt voor ons .. heerlijk . Beter als de restaurants waar ik ben geweest . Kortom een gezellige avond , na een balen dag

• 13 Maart 2022 - 08:44

Ans:

Ohhh Dorrie, ik zet net je verhaal te lezen. Bij Fernánda was je! Zó leuk daar, ben er ook geweest. Hebben jullie in haar keuken zitten eten, idd, dat móet lekker zijn geweest. Kun je er de volgende dag weer tegen. Ik hoop zo voor je dat die regen alleen gaat vallen wanneer jij in bed ligt. Zet um op!!! Succes. X

• 13 Maart 2022 - 11:01

Gon:

Ha Dorrie, bij Fernanda, geweldig. Daar ben ik ook geweest. Met prachtig weer, dat wel. Eerst in de tuin bonen pellen en appels schillen. Echte lakens op bed, leuk om zo’n herinnering te hebben. Ik hoop dat je mooier en droger weer gaat krijgen. Bikkel hoe je ermee omgaat.