alweer verder - Reisverslag uit Les Bons Villers, België van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu alweer verder - Reisverslag uit Les Bons Villers, België van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

alweer verder

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

26 Augustus 2013 | België, Les Bons Villers

weer even internet gebruik wat lastig is is dat al jullie reacties er in het frans opstaan nou ja....
De afgelopen dagen veel en lange afstanden gelopen:langs zeer grote wijngaarden: de druiven hebben nog wat extra zon nodig maar vlg mij wordt het een prima champagnejaar; enorm uitgestrekte korenvelden die inmiddels bijna allemaal gemaaid zijn en enorme velden met zonnebloemen: wat is frankrijk mooi!!! en wat is het genieten hiervan op deze manier. In Reims werd ik zeer vriendelijk welkom geheten doormensen vqn de jacobs ver.Bij hen kon ik een erg goed boekje kopen met goede routes en goede pelgrimopvqng adressen.Boekje gaat tot VEZELAY dan weer even verder kijken.Vooral de slaapadressen zijn groete verrassingen iedere keer:Zo zat ik gisteren ineens in een bejaardenhuis; ik werd aan een tafel gezet met oudjes vqn boven de 90; net qls dhen werd ik bediend en kreeg ik bejaardeneten: ik vertelde tegen de oudjes dqt mijn moeder ook in zo,n huis had gezeten, ze vonden het reuze spannend: vandaag ben ik in een commune van priesters heel gezellig en lekker gegeten en vqn hen mocht ik pc gebruiken; ik heb beloofd dat ik help met de afwas: ga ik nu doen: morgen nqqr Troyes ; waarschijnlijk in jeugdherberg met internet......VEEL GROETJES

  • 26 Augustus 2013 - 22:28

    Jan:

    Hello Dorrie , i Will try to react in english maybe They woont translate it into french. Nice to hear About beautiful france, I was in vezelay it is a Nice town on a Hill with a famous little cathedral. Go with god's speed or with your own luck, greetings jan

  • 27 Augustus 2013 - 18:34

    Anne-Marie:

    Hoi Dorrie,
    Fijn, dat het nu zo goed gaat en dat je ook aardige mensen ontmoet. Throyes is een mooie stad en heeft heel veel kerken. Wij zijn er geweest op weg naar onze vrienden in Frankrijk. Ik vond het landschap ook heel mooi. En wat een ruimte is er daar. Je moet wel van de champagne gaan proeven, die kun je daar krijgen in elke cafe en smaakt bijzonder goed.
    Ik zwem nu elke week, dat probeer ik vol te houden al is het wel een stuk saaier zonder jou.
    Veel wandelplezier en ik hoop dat je ook nog andere pelgrims zult ontmoeten.
    De hartelijke groeten,
    Ger en Anne-Marie

  • 28 Augustus 2013 - 16:33

    Hetty:

    Ha Dorrie,
    Zo éh, jij maakt heel wat mee! Door jouw verhalen kan ik me er wat meer bij voorstellen.
    De momenten dat je moet doorbijten wisselen af met de momenten dat je geniet.
    Ik meen uit jouw verslagen te lezen dat de prettige/verrassende ervaringen 't meest
    voorkomen. Daar kun je dan energie uithalen om de tocht voort te zetten.
    Nou, beste pelgrim, zet 'm op, nogmaals veel succes met jouw tocht, goede reis!!!
    Veel groetjes, Hetty


  • 29 Augustus 2013 - 08:48

    Peter Hendriks:

    Ik heb je avonturen nu ook gevonden (met behulp van Dharmo die in Amsterdam langskwam) en zal je af en toe eens volgen. Een mooie reis toegewenst!

  • 29 Augustus 2013 - 22:09

    Dharmo:

    hee Dorrie, inmiddels ben je Troyes misschien alweer voorbij. Mooi gebied waar jij loopt, ik ben daar ook vaak geweest. Wij hebben hier nog steeds een prachtige zomer, het kan niet op. Jij ook? Inmiddels leef je denk ik echt in een andere wereld en raak je letterlijk en figuurlijk denk ik steeds verder van ons verwijderd?
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verslagje, fijn om je zo te kunnen volgen.
    Veel liefs Dharmo

  • 02 September 2013 - 20:54

    Maria:

    Hallo Dorrie,

    Wat is het toch leuk om je te kunnen volgen op je tocht. En wat ben je snel al zo'n eind van huis vandaan. Ik moet telkens wel lachen om je verslagen. Ik zie je echt zitten tussen de priesters en bejaarden! Een heel ander traject dan een zorgtraject :-)

    Heel veel leuke avonturen toegewenst!

    Hartelijke groeten van Maria, Emil, Olivier en Leonore

  • 02 September 2013 - 21:59

    Petrie:

    He Dor,
    Je verhalen klinken geweldig! Zo door die wijngaarden en korenvelden lopen!
    Ook grappig, die plekken waar je allemaal overnacht, iedere keer weer anders!
    Ik keek net naar tv : programma over de camino: allemaal mensen , die geinterviewd worden in Santiago, maar er is niemand bij, die helemaal uit Nederland heeft gelopen! Dan denk ik, ze
    moeten mijn zus interviewen! Die heeft echt een verhaal! Maar wat je ook ziet, dat die mensen allemaal zoveel lieve mensen ontmoeten en zoveel met elkaar te delen hebben, ik hoop dat jij dat
    ook nog gaat meemaken! Want dat geeft toch wel iets speciaals!
    Veel liefs, hoop snel weer iets van je te horen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Les Bons Villers

Santiago De Compostella

De bedevaartroute bewandelen richting Santiago de Compostella.

Recente Reisverslagen:

02 November 2013

thuis

31 Oktober 2013

heilige

28 Oktober 2013

De laatste lootjes

26 Oktober 2013

Vilalba

24 Oktober 2013

op mijn verjaardag in ribadeo
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 117876

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: