poo - Reisverslag uit Galve de Sorbe, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu poo - Reisverslag uit Galve de Sorbe, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

poo

15 Oktober 2013 | Spanje, Galve de Sorbe

Een wat mindere dag. Het lijkt erop dat de regen die bij jullie in het weekend viel, nu deze kant is opgekomen. Vanmorgen met regen vertrokken en het regent nu nog steeds. (1600 uur). Omdat wandelschoenen pijn doen, liep ik met hardloopschoenen. Heel snel raken de voeten dan helemaal doorgeweekt. Om de voeten enigszins te sparen ben ik eerder gestopt met lopen als de planning was. Dit is niets voor mij, maar ja ...soms lijken keuzes echt verstandiger. Ik ben nu weer in een erg leuke herberg, zit bij open haardvuur, en ik kom bij van de ontberingen van vandaag. Als ik in spanje zou wonen zou ik meteen zo'n herberg beginnen. Heel gezellig al die pelgrims, je maakt een pot lekker stevig eten, wijntje erbij...deze route del norte is te overzien, zijn meestal herbergen waar max 20 mensen kunnen slapen, op de meer zuidelijke route (Frances) is het veel drukker.
Hopelijk is deze regendag een eenmalig gebeuren, maar ja van de andere kant mag ik ook helemaal niet mopperen, het weer is mij erg goed gezind geweest en het is half oktober, daar hoort ook regen bij, het is hier niet voor niets de costa verte

• 15 Oktober 2013 - 16:40

Het lijkt wel Nederland, net terug van mijn Zonnebloem-dinsdagmiddag en kletsnat.
    Net als jij nu met een dik vest, snorrend kacheltje en een borrel met de voeten omhoog.
    Hoop dat het morgen bij jou beter wordt en je weer heerlijk als Swiebertje door het mooie landschap kunt fluiten, hier blijft het nog wel even nat !

• 15 Oktober 2013 - 22:14

Elga Dreessen:

Beste Dorrie
    Wat egoistisch van mij om nu pas te reageren op jou blog.Maar zoals je zelf weet is het leven als pelgrim niet gemakkelijk en schiet er weinig vrije tijd over,als je niet stikkapot bent.Ik ben dinsdag 8oktober aangekomen in Santiago de Compostela.Meid,die ervaring is zo onwezelijk en mooi.Dat wil je voor geen geld missen!!!
    Je hebt tegenslag gehad met je been en voet,maar wat hebben die ook keihard moeten werken.Vergeet niet dat je al een hele tijd onderweg bent en in Nederland doe je zo'n prestatie nooit zolang.
    Het weer kan alles maken;als 't regent is het kl....,waar je op de wereld ook zit.Ook ik heb veel regen gehad maar toen ik eenmaal in Leon was ging 't beter.Ook Sint Jacob kan het weer niet beter maken anders deed hij dat voor ons absoluut.Weet je wat ik dacht als het regende,dit is het weer voor de diehards,voor de sterke die dat aan kunnen.Pas op het is niet iedereen gegeven dit aan te kunnen.Herinner je ons gesprek nog?Het was zo fijn met ons moeilijk open te krijgen flesje wijn en nog zaten we te lachen,heerlijk.Dorrie,iedere stap is dichterbij en het is later bekeken allemaal de moeite waard geweest.Heb nog veel moed,ik denk veel aan je,ook al hoor je niet direct iets van me.
    Dikke knuffel en kus van 't Belgske Elga

• 16 Oktober 2013 - 21:44

Marja:

Dag Dorrie, je bent echt een kanjer, ben een beetje "jaloers"op jou. Wat een leuke verhalen en ook minder leuke maar top dat je zo goed loopt zeg.
    Ik heb effe voor je op buienradar gekeken morgen en vrijdag is het droog in Spanje.
    Dus veel succes en geniet van je avontuur, een warme (en natte) groet van marja

• 17 Oktober 2013 - 21:24

Leny Vallenga:

Hallo Dorrie,

De omgeving van Spanje kan ik me helemaal voorstellen omdat ik daar ook ooit ben geweest. Het lijkt me fantastisch om daar te lopen met al die fantastische uitzichten op zee.
    Geniet nog erg van de komende etappes en ik hoop dat het weer mooi is want dat loopt zoveel fijner,