guernica - Reisverslag uit Camino, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu guernica - Reisverslag uit Camino, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

guernica

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

03 Oktober 2013 | Spanje, Camino

Ik zit op het stoepje voor de jeugdherberg van guernica te wachten totdat die open gaat.grappig is het dat inmiddels iedereen die ik al ken binnen druppelt. Alle talen worden gesproken, behalve de mijne natuurlijk...Gisteren een heel heftige klim gehad'de Arno'. Het stijgen hield maar niet op. De arno is de hoogste klim van de camino.Sinds gisteren loop ik weer alleen; is uiteraard minder gezellig, van de andere kant voelt het wel heel byzonder en indrukwekkend om zo op mijn eentje door die enorm ruige pyreneeen te lopen. De uitzichten zijn wonderschoon.De camino is in spanje erg goed aangegeven, maar dat moet ook wel want in de pyreneeen verdwalen lijkt me niet echt leuk. Gisterenavond bij de paters geslapen, dit samen met een groep spaanse pelgrims die we al eerder tegenkwamen.zij lopen ieder jaar een week.zij zijn erg gezellig beginnen bij het ontbijt reeds met bier en de combi wijn/cola.De spanjaarden zijn erg leuk, zij zijn meer als wij en ook weer meer als de fransen extravert en theatraal.als ik alleen loop hoef ik niets te vragen, al van veraf roepen ze welke kant ik op moet,als ik iets vraag wordt daar met groot enthousiasme op gereageerd, het kost dan soms moeite om van ze af te komen. Het weer is heerlijk ook voor Spanje is het warm.Voorlopig heb ik het hier dus helemaal naar mijn zin

  • 03 Oktober 2013 - 17:32

    Janvlaarhoven@gmail.com:

    Dag Dorrie, je geniet, ik proef het aan je woorden, fijn voor je, lijkt me ook prachtig om zo door de bergen te lopen tussen de ( roof) vogels die nu in grote getalen overkomen vanwege de najaarstrek. Maar ws valt jou dat dan weer niet zo op. LEKKER GENIETEN groet j@n

  • 03 Oktober 2013 - 17:46

    Addy Goudsmits:

    Ha Dorrie,
    Wat klinkt het allemaal goed en wat heb je het naar je zin!Ik begrijp dat je even gezelschap hebt gehad en nu weer alleen geniet! De natuur grijpt je aan zo te lezen en hoe kan het ook anders in die machtige Pyreneeën!
    Ik merk dat de spaanse Camino veel meer afwisseling, communicatie en contacten biedt! Wat heerlijk tussen al die vreemde talen,die vreemde culturen, in een vreemd land dat je weer anders leert kennen dan voorheen!
    Ik lees niet meer over zere voeten etc.daar ben je goed van af gekomen!
    Meid, geniet volop door, want de derde maand is zó om! Alweer : Buen camino! Addy
    P.S. Ik vind het iedere keer leuk als er een berichtje komt en leef vanachter de computer helemaal mee! Tot de volgende keer!

  • 04 Oktober 2013 - 09:55

    Wil:

    Hè, wat een ander (beter) sfeertje dan in je voorgaande mailtjes: geen zere voeten/benen meer, prachtig weer, geweldige natuur en meer contacten, helemaal geweldig ! Dar is wat we je zo gunnen !
    Geniet zoveel je kan en zuig alles in je op zodat je ons straks alles kan vertellen !
    Liefs,
    Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Camino

Santiago De Compostella

De bedevaartroute bewandelen richting Santiago de Compostella.

Recente Reisverslagen:

02 November 2013

thuis

31 Oktober 2013

heilige

28 Oktober 2013

De laatste lootjes

26 Oktober 2013

Vilalba

24 Oktober 2013

op mijn verjaardag in ribadeo
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: