blijft even limoges - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu blijft even limoges - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

blijft even limoges

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

19 September 2013 | Frankrijk, Vézelay

Gisteren naar dokter, wat een ellende.had om half 5 afspraak. Was om half 6 aan de beurt bij een docteur die geen woord Engels spreekt. Ik vind dit onvoorstelbaar, een universitair geschoold iemand. Hij gedroeg zich zeer arrogant. In frankrijk zijn dokters nog godjes.maar zijn boodshap is helder; Rusten. En als het niet overgaat een radio =foto.goed balen dus. Kreeg een gel mee om te smeren.zijn consult was gratis; tenminste nog iets wat meevalt. S avonds bij de zusters komt een pelgrim zij is arts en zij relativeert ietsjes. Volgens haar is een foto nutteloos en van haar krijg ik ontstekingsremmers. Vanochtend blijft de zuster nee zeggen tegen mij er komen andere pelgrims en ik moet weg.nou de medemenselijkheid van de nonnen is ver te zoeken. Dus de suggestie van Jan; intreden toch maar niet. Zo loop ik deze ochtend te strompelen door limoges en ik voel me werkelijk erg zielig. ..wat nu?? Ik kom uit bij station en voel de neiging om gewoon de trein te nemen.rustig thuis beter worden in eigen huis, naar eigen dokter. ...niet die afhankelijkheid meer van die rotnonnen, en die rotdokter. Uiteindelijk toch nog maar niet..zoek een goedkoop hotel en zowaar ze hebben wifi.zie nu ook dat limoges een mooie en ook gezellige stad is en ik blijf uiteraard hopen dat pijn mindert.....

  • 19 September 2013 - 15:57

    Wil:

    Oooh, wat shit Dorrie, je was zo goed op weg !
    Ja, onvoorstelbaar die dokters die geen engels (of andere taal) kennen, ik heb het in Afrika met een poolse arts gezien, onbegrijpelijk !
    Die nonnen ! Ik heb er bij op school gezeten: zusters van liefde en krengen van barmhartigheid, is dus nog steeds niet veranderd.
    Hopelijk doen de ontstekingsremmers hun werk, tot die tijd toch maar een paar daagjes rusten en misschien wat rondkijken in Limoges.
    Ik wou dat ik je een van mijn voetjes kon lenen, ik leef met je mee en duim voor je ! Geef niet op, je bent een kanjer !

  • 19 September 2013 - 17:08

    Addy Goudsmits:

    Dorrie,
    Halverwege het lezen van jouw mailtje, dacht ik......ho daar gaat ze!! Maar nee hoor, ze gaat door, bravo en ook zeker doen Dorrie! Dan maar een paar dagen later in Santiago,straks krijg je misschien spijt,ik blijf voor je duimen.
    Misschien moet je het de komende weken gewoon ietsjes kalmer aan doen en geen 30 km lopen of zo. Je body heeft veel te verstouwen.
    Maar nogmaals ik geef geen advies, dat kan ik gewoon niet.Het is aan jou zelf om te beslissen,maar rust doet wonderen, daar zeg ik niets teveel mee!

    Meid, bon courage en .....als altijd....buen camino!
    Addy

  • 19 September 2013 - 21:17

    Maarten:

    Doucement zou mijn advies zijn.
    Toch kennen veel Fransen Engels, maar schamen zich een beetje voor hun uitspraak en dan doen ze maar net of ze geen Engels kennen. Immers, de Engelsen spreken ook Frans en dat klinkt dan juist zo leuk, kijk maar eens naar een aflevering van de Engelse serie Allo Allo, je weet wel van Café René.
    Wel een moeilijke keuze: doorgaan of stoppen, en hoe lang dan. Sterkte daarbij.
    Groet Maarten@Carla

  • 19 September 2013 - 22:04

    Erik-Jan:

    Hoi Dorrie,

    Mmmm, dat is balen zeg....gaat het lekker laten je voeten je in de steek. Wat een verhaal zeg, dat je er uitgekicked bent bij die nonnen in de toestand waarin je verkeerd. Hoe bedenken ze het. Niet opgeven Dorrie. Rustig je tijd nemen om te herstellen. Je bent nu al zo ver. Bovendien wil ik nog graag even kunnen blijven genieten van je avonturen ;-)

    Heel veel sterkte!

    Groet,
    Erik-Jan

  • 19 September 2013 - 22:24

    Vera :

    Dag Dorrie,

    Het is leuk om je verslagen te lezen! Heel knap hoe je het doet! Afgelopen weekend naar Lissabon geweest en rond de 25 km gelopen per dag bij 32 graden en dat vond ik leuk maar zwaar. Kortom knap de hoeveelheid die jij elke dag loopt! Rust lekker uit dat mag als pelgrim toch ook...... Het weer is niet lekker dus geen reden om terug te komen... Sterkte en een goed herstel. Gr. Vera

  • 19 September 2013 - 22:42

    Ans:

    Lieve Dorrie,
    niet eigenwijs zijn meisje, maar echt, rust doet wonderen!!!!
    Geef je daar maar nu aan over, alhoewel ik weet dat dit moeilijk voor je is.
    Net als bij de 4daagse; Dorrie loopt, loopt en loopt! Niet doen nu, even stoppen en gewoon lekker rusten. Geef je er aan over, dat is niet makkelijk voor je , maar toch maar doen.
    Je hebt daar wifi, het is een mooi plaatsje en je hebt een fijn hotelletje, dus geniet daar maar even van.
    En dan komt het goed en kun je over enkele dagen gezellig met Frans verder wandelen. Ik zou willen dat ik jou even gezelschap kon houden. In ieder geval, ik zal aan je denken en voor je bidden. Natuurlijk bid ik op een andere manier dan die nonnen daar.
    Veel sterkte en beterschap met je voet.
    Veel liefs, Ans.

  • 19 September 2013 - 23:54

    Jan:

    Dag Dorrie , hou je haaks, ik hoop dat je met wat rust weer aan de loop komt! Wat een knook die Franse docteur of eigenlijk een zeur en ook niet echt kundig met zoiets lijkt me. Laat jezelf even rusten en dan weer opbouwen en als het niet gaat gewoon met de TGV een weekje thuis en dan weer terug. Je gaat het halen , dat geloof ik zeker !
    Groet j@ n

  • 20 September 2013 - 08:54

    Margy:

    Hey Dorrie!
    Wat een pech!! Hopelijk gaat het snel voorbij en kan je snel weer verder. Ik blijf vanaf Zilverlinden 5 je avonturen volgen. En ondanks je verhalen over regen, wind en herstweer en natuurlijk je blessure, ben ik stiekem wel hardstikke jaloers.
    Rust goed uit en daarna op naar Santiago!
    Groeten, Margy

  • 20 September 2013 - 16:49

    Ans Claassens:

    Hallo Dorrie
    Het ging zo goed en nu deze tegenvaller.
    Je kunt ook intreden als lieve zuster voor de pelgrims.
    Hou moed, je gaat het redden!
    Sterkte vanuit Cuijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vézelay

Santiago De Compostella

De bedevaartroute bewandelen richting Santiago de Compostella.

Recente Reisverslagen:

02 November 2013

thuis

31 Oktober 2013

heilige

28 Oktober 2013

De laatste lootjes

26 Oktober 2013

Vilalba

24 Oktober 2013

op mijn verjaardag in ribadeo
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 661
Totaal aantal bezoekers 113938

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: