De tijd in Portugal - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu De tijd in Portugal - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

De tijd in Portugal

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

13 Februari 2024 | Portugal, Albufeira

Wat een fijne maand heb ik gehad in de Algarve in Portugal .Bijna voortdurend was het volop zomer. De zon voelde weldadig.

Ik had een luxe appartement, met alles wat je nodig hebt. Iedere dag kreeg ik schone handdoeken, en vriendelijke meisjes kwamen poetsen en het bed opmaken. Wanneer overkomt je dit?

We deden geregeld boodschappen,jawel, net als thuis bij de Lidl.Vooral het fruit , met name de sinasappels zijn zoveel lekkerder hier.

De groep van medereizigers was leuk. Er werd wat afgekletst. Op deze leeftijd heeft iedereen zijn (haar)verhaal en rugzak.

Meteen medereiziger,Truusje deelde ik het enthousiasme van zwemmen in de ochtend in het koude zwembad.

Verder heb ik in de hele maand niemand zien zwemmen in dat bad. Ook zwommen we geregeld in de oceaan. Dat water was warmer. De golven waren soms pittig, maar dat was heerlijk spelen. Ook hier was verder weinig animo voor.

Op de dagen dat we niet wandelden stond ik op de (hard)loopband. Ook hier kwam ik niemand tegen. Buiten was het niet handig om te hardlopen, er waren overal losliggende tegels en glibberige steentjes . De loopband is oersaai maar met hulp van een podcast lukte het.

Zuid Portugal is er puur voor de toeristen,en in deze tijd vooral voor de oudere welgestelde Nederlanders en Engelsen.

Wij maakten mooie wandelingen. Vooral de ruige rotskust vond ik indrukwekkend.Maar ook het binnenland is mooi. Heel relaxed was het om achter de begeleider Jo aan te lopen. Ik hoefde nergens over na te denken. Ik had hetniet bedacht dat ik het leuk zou vinden om met een groep oudere damesop pad te zijn . Ik werd er rustiger van. Door het alleen over de dames te hebbendoe ik Ben ,onze enige man ernstig te kort. Hij was gezellig aanwezig binnen de groep.

De wandelingen gingen mij goed af.Jo was er aanvankelijk niet blij mee dat ik zonder stokken liep. Ik ben er alleen maar in bevestigd, dat ik die, zeker op dit parcours, niet nodig had.Ik houd niet van stokken, ik houd mijn handen graag vrij en ga gewoon, als het nodig is op handen en voeten.

Veel werd er onhandig gezwaaid met de stokken en met echte klimmetjes zitten ze alleen maar in de weg.

De bergjes liep ik gemakkelijk op, hopelijk een goede voorbereiding , voor het lopen met de zware rugzak, tijdens mijn camino.

Ik ben benieuwd hoe ik later terug ga kijken. Wat is fijner..de afgelopen maand of de camino , die soms hard zal zijn, maar misschien spannend.

Morgen en overmorgen zie ik tegenop. Dat wordt vooral bussen naar Spanje. Daar zal ik even door heen moeten, voordat het caminoVI avontuur gaat beginnen in Almeria.


  • 13 Februari 2024 - 20:42

    Pete:

    Ja, leuk . Weer een avontuur. Almeria dus...loop je naar Santiago of is dat nog onbekend ? Goede busreis alvast..


  • 13 Februari 2024 - 20:49

    Truusje :

    Leuk Dorrie, ik ga het koudwaterzwemmen met jou missen. Wens je een goede camino, leuk om je te volgen


  • 13 Februari 2024 - 21:07

    Martin W:

    Ha Dorrie, wat een mooie voorbereiding in Zuid Portugal. Lekker gezond bezig zijn daar met die heerlijke temperatuur. Een goede busreis en buen camino. Groetjes Martin


  • 13 Februari 2024 - 21:52

    Janine Kortbeek:

    Ha Dorrie, zojuist kom ik terug van training geven met Christha en Henri en lees nu jouw verslag. Dat klinkt heerlijk en zeker dat zonnetje erbij! Ook voor mij hoeven die stokken niet; die vind ik vaak alleen maar in de weg zitten.

    Die kustlijn van Portugal is werkelijk prachtig, hè! Twee jaar geleden heb ik met Thea ook heel erg genoten van het binnenland daar en er waren toen in april erg veel ooievaarsnesten.

    Ga beslist ook weer genieten van de camino! [e-1f64b]


  • 13 Februari 2024 - 22:06

    Minke:

    Zo lopen vanuit Almería. Dat is een stuk bussen! Vorige week was ik daar ook. Nu in Alicante. Het is hier zomer in winter. Succes met je Camino, ik ga je volgen! .


  • 13 Februari 2024 - 22:15

    Berreke:

    Fijn dat ik je kan volgen! Veel respect voor jouw tocht, nu al!

    Bom Camino..!


  • 13 Februari 2024 - 22:18

    Marianne:

    Leuk weer om te lezen Dorrie. Heel veel succes met de camino[e-1f929]


  • 14 Februari 2024 - 08:04

    Dorothé :

    Weer een mooi verhaal Dorrie, fijn dat je zo hebt genoten in Portugal en dat in een groep lopen ook zo goed is bevallen. Heel veel succes en plezier met de Camino.


  • 14 Februari 2024 - 10:01

    Carola :

    Leuk om je verhalen weer te lezen Dorrie en fijn dat je zo genoten hebt in Portugal!

    Heel veel succes in je verdere tocht!


  • 14 Februari 2024 - 10:41

    Willem Klok:

    Wat een mooie voorbereiding Dorrie

    Nu veel succes en geniet van alles, wat je onderweg ,op jouw Camino VI, tegenkomt.


  • 14 Februari 2024 - 11:55

    Koosje:

    Leuke terugblik Dorrie, succes met de Caminio


  • 14 Februari 2024 - 16:15

    Wil:

    Wat een mooie tocht heb je weer gelopen Dorrie ! Het fijne van met een groep zijn vind ik meestal de interactie en het feit dat je je gevoelens en beleving kunt delen met de mensen uit de groep die je het meest aanspreken. Heel waardevol.

    we wensen je een hele fijne, voorspoedige en veilige reis op je Camino VI.

    dank je wel dat ik je hierbij mag volgen !

    liefs, Wil


  • 14 Februari 2024 - 19:35

    Gon:

    Ha Dorrie, wat leuk om je weer te gaan volgen. Super dat de afgelopen maand zo goed is bevallen. Nu weer op naar de camino, weer een nieuw avontuur. Veel succes met de start van de trektocht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Albufeira

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 116580

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: