Opgelucht - Reisverslag uit Granada, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Opgelucht - Reisverslag uit Granada, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Opgelucht

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

26 Februari 2024 | Spanje, Granada

26 februari Granada.

Hé , hé wat een opluchting dat ik me na een nacht slapen, een stuk beter voel. Zeker dat rillerige is over. Van de hosp krijg ik toestemming om 2 nachten extra te blijven. Het is voor mij een prima plekje, fijn bed en douche en een keuken, met alle nodige accessoires. Alleen die Fransman zit me niet lekker. Ook de hosp heeft last van hem, hij moet vandaag vertrekken..

Het ontbijt smaakteen stuk beter als gisteren.

Nu heb ik de tijd om rustig de zaakjes te regelen, eerst maar eens naar de Correos.

Dat is best ingewikkeld,maar uieindelijk t pakket is onderweg naar Vught.

Dan ga ikgezonde boodschappen doen, zodat ik weer eens zelf een pastamet verse groenten kan koken, en dat voor 2 dagen. Aan die verse groentenontbreekt het in de restaurants vaak . Intussen blijft het pijpenstelen regenen. Niet fijn, voor mij goeddat ik niet aan de wandel ben.

De stad ziet eranders uit, wat somber en vele malen rustiger. Ik vind het prettig om zomaar wat rond te slenteren.

Een kopje koffie lijkt me lekker. Ik schrik van de Hollandse prijs 4 euro. De toeristen brengen hier hetgeld in t laatje.De koffie is niet eens lekker. Onderweg kreeg ik koffie voor 1,20, die veel lekkerder was.

Als ik terugkom op mijn slaapplek is de Fransman gelukkig vertrokken, ook de hosp is hierdoor opgelucht.

Ik doe t verder rustig aan vandaag, zodat ik morgen aan het Alhambra kan besteden.

Ik vind hetlekker om in bed te lezen. Een signaal dat mijn energie nog niet helemaal terug is, maar 't gaat de goede kant uit. Gisteren maakte ik mij zorgen. Stel dat ik echt de griep zou krijgen, wat dan?? Zou ik dan naar huis moeten of hier 14 dagen ziek te liggen zijn? Beide heel slechte opties.

Verder gebeurt er niet heel veel spannends vandaag ,maar dat hoeft voor mij ook niet

Verzonden vanafOutlook voor Android

• 26 Februari 2024 - 20:44

Anke:

Gelukkig! [e-1f340] en morgen van het Alhambra genieten; dat is prachtig

• 26 Februari 2024 - 21:06

Wil:

gelukkig Dorrie, fijn dat het uiteindelijk toch geen griep is ! Goed om een paar dagen rust te nemen en morgen heerlijk naar het prachtige Alhambra. Als je een beetje geluk hebt is het ook daar niet al te druk ! Geniet er van ! [e-1f618][e-1f64b]‍[e-2640]️

• 26 Februari 2024 - 21:18

Gon:

Fijn Dorrie dat het meevalt en je nachten bij kon boeken. Hier in Sevilla was het gisteren ook erg nat, vandaag een stuk beter. Ben benieuwd hoe je het Alhambra vindt

• 26 Februari 2024 - 21:35

Joop:

Fijn Dorrie dat je ‘ziekte’ meevalt. Goed dat je een paar dagen in Granada blijft. Die stad én het Alhambra zijn zeer de moeite waard.

• 26 Februari 2024 - 22:27

Frans:

Heel goed, dat je gewoon op eigen kracht aan het genezen bent. Ja, koken is zelf leuk maar maakt inderdaad ook gezonder eten mogelijk. En de stad is een stuk rustiger, misschien omdat het maandag is. Hier heeft het trouwens ook de hele dag geregend, weliswaar geen pijpenstelen, maar wel zo koud dat ik alleen maar binnen wil blijven! En met die vloerverwarming hier mis ik een haard of desnoods een radiator om even tegenaan of bovenop te gaan zitten. Wat voor verwarming heb jij daar? (Ik hoop dát je een verwarming hebt).

• 27 Februari 2024 - 09:45

Cinthy:

Hey Dorrie,

Ik loop wat achter met je verhalen lezen. De verhuizing is goed gegaan. heb nu zelfs internet.

Fijn te lezen dat je weer opgeknapt bent nog effe rustig aan en dan de wandelpas er weer in.

Liefs

• 27 Februari 2024 - 18:35

Jannie:

Hoi Dorrie, fijn dat de rust letterlijk en figuurlijk terug is. Eerst maar even lekker bijkomen en goed eten. Dat heb je nodig! Zorg goed voor jezelf hoor. [e-1f4aa][e-1f4aa] En daarna weer verder op je mooie reis.

Groet,

• 27 Februari 2024 - 18:48