Alleen - Reisverslag uit Castuera, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Alleen - Reisverslag uit Castuera, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Alleen

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

16 Maart 2024 | Spanje, Castuera

16 maart 21 km. Castuera (543)

De slaapzaal van afgelopen nacht was zo groot,

dat ik buiten gehoorafstand van de mannen lag.

De wekker ging om half 7 af, zodat ik Nacho kon uitzwaaien.

Jammer dat hij maar zo kort meeliep. Zelf vermoedde hij dat hij vandaag sowieso niet meer mee zou kunnen lopen, vanwege alle pijntjes en pijnen. Hij liep vanuit het niets 2 dagen 25 km. Dat is te veel zonder enige training.

Met de taxi haalt hij zijn auto op en dan weer 500km rijden. Top dat hij dat heeft gedaan.

Ik ben vroeg onderweg in een dichte mist wereld. De weg is gemakkelijk,alleen maar asfalt. Pas na 10 uur breekt de zon door. Dan is het meteen warm met 21 graden.

Ik vind het ook best wel weer lekker om op mijn eentje te lopen en wat weg te dromen.

Wat mij verbaast is dat er hier blijkbaar veel droogte is. Het land ziet er prachtig groen uit. Schapen lopen tevreden te grazen en langs de kant is het een veelkleurige bloemenzee. Toch is het drinkwater vervuild en wordt het ten strengste afgeraden om uit de kraan te drinken.

Gelukkig is het verkeerrustig op het asfalt, en het loopt lekker relaxed. Ik verwacht dat ik de herberg vannacht voor mezelf heb. Erik had behoefte aan luxe, en zou naar een hostal gaan en het stel uit Israël houdt niet van albergues.

Ik haal de sleutel op bij de politie. De herberg is groot, mooi schoon en voorzien van alle voorzieningen.

Het valt mij overigens op dat de albergues in deze regio goed verzorgd zijn. Zoals nu bv alle bedden zijn netjesopgemaakt met superschone echte lakens.

Ik vind het fijn om na de drukte van afgelopen dagen, lekker alleen te zijn. Ik doe boodschappen en kook voor mezelf...het hoofdmenu is ei. Daar kan ik soms zo'n zin in hebben.

Het is warm en er is een plaatsje waar ik buiten kan zitten. In de albergue is het koud., dan maar vroeg onder de wol en lezen.

Verzonden vanafOutlook voor Android

• 16 Maart 2024 - 20:26

Wil:

Jammer dat je maar zo kort gezelschap had Dorrie maar inderdaad: het is fijn om weer op jezelf te zijn en je gedachten over de afgelopen tijd te laten stromen.

wat een verschil in temperatuur Spanje of Nederland. Wij hebben al bijna een half jaar onophoudelijk regen. Alles is kletsnat en inmiddels zijn we zover dat we alles plannen op die ene dag dat eens de zon schijnt. Go with the flow net zoals jij !