Flanellen lakens - Reisverslag uit Valverde de Valdelacasa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Flanellen lakens - Reisverslag uit Valverde de Valdelacasa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Flanellen lakens

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

02 April 2024 | Spanje, Valverde de Valdelacasa

2 april Valverde de Valdelacasa 19 km (906)

Ik word gewekt door de wekker. Omdat we om half 8 samen ontbijten,had ik die op 7 uur gezet.

De hosp heeft een lekker ontbijtje klaar gemaakt. Echte koffie en brood met jam. Heel gezellig om zo samen de dag te starten.

De dag begint fris, een fikse wind , maar droog. Op de app zie ik dat het windkracht 4 is. Ik heb er geluk mee dat de wind voortdurend uit het zuiden komt. Hij helpt mij vooruit. Het geeft een herfstig gevoel.

Gisteren werd er zoveel over het water gepraat,dat ik de draad kwijtraakte Ik hebbegrepen dat de eerste 7 km, tot aan t eerste dorp, goed ,te lopen zijn , zonder water.

Daarna weet ik het niet meer.

Ik zie wel..toch heb .ik voortdurendvisioenen dat ik voor een stromende rivier sta en dat ik er doorheen moet met mijn rugzak tillend hoog boven mij.

De omgeving is mooi, bergachtig, groen, fris , heel veel koeien en nog steeds veel water. Er zijn wat grotere en kleinere plassen waar ik goed door en overheen kan . Over de grote rivier.is een keurige brug. Ik kan zien dat die brug onder water heeft gestaan. Misschien is t toch aan t zakken.

En dan net 2 km voor de plaats van bestemming is er een riviertje waarin ik de voeten niet droog kan houden . Tot en met de knieën moet ik er doorheen.Dat betekent 2 km soppen in de schoenen.

Dan kom ik bij de bar, waarvan ook de albergue is. De mevr is chaggerijnig.Het valt me sowieso op dat de mannen hiervrolijker en aardiger zijn als de vrouwen.Toch maar eens onderzoeken hoe dat zit.

Zij brengt mij naar de albergue,ik krijg een mooie kamer, voor mijzelf, met van die heerlijk ouderwetse flanellen lakens. Later begrijp ik niet waarom ik niet gewoon op de slaapzaal lig. Wellicht heeft ze het gevraagd en heb ik si gezegd. Ik betaal 5euro meer, en ik vind het prima.

In de albergue is het vies koud. Na t douchen ga ik naar de bar, waar een ouderwetse houtkachel een fijne warmte verspreid.Daar eet ik heerlijk, en er komen meerdere pelgrims binnendruppelen.

De mevrouw werkt er samen met haar vader,die vriendelijk enin de loop van de middag wordt zij ookvriendelijker.

In de bar is het goed toeven. Tot half 6 blijf ik er hangen.

Dan terug naar de albergue,waar het intussen in de keuken wat warmer is geworden. Het is er gezellig. Het is een vast groepje , mensen die al dagen samen lopen, waar ik ineens in val. En er is zelfs een Hollandse man, ook nog een Brabander. Fijn om gewoon Nederlands te praten. Hij lijkt enorm op onze neef Peter. Zowel uiterlijk als in zijn manier van praten en in zijn manier vandoen. Net zo aardig. Die genen kunnen nooit ver weg zijn.

Er zijn 2 mannen uit Canada die veel drinken...dat wordt ronken vannacht en wat ben ik happy met mijn eigen kamer.

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 02 April 2024 - 21:36

    Wil:

    Wat een luxe: flanellen lakens en warmte om je sokken en schoenen te drogen. Superschoenen trouwens, die hebben al heel wat doorstaan !

    Nu nog een beetje vriendelijker dames. Of misschien moeten ze gewoon nog opstarten ?

    geniet van je gezelschap en een rustige nacht ! [e-1f340]


  • 02 April 2024 - 22:26

    Jannie:

    Moest je door de rivier op de foto? [e-1f627] Dapper!

    Lekker slapen vannacht tussen het flanel, heerlijk!

    Groetjes en op naar de "laatste" van de 1000.

    [e-1f4aa]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valverde de Valdelacasa

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: