Lente - Reisverslag uit Trujillanos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Lente - Reisverslag uit Trujillanos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Lente

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

21 Maart 2024 | Spanje, Trujillanos

21 maart Trujillanos 18 km (646).

Mijn kamergenoot , de egocentrische Belg vertrok vanmorgen met zijn hoofdlamp om 5 uur.

Wat daar leuk aan is snap ik niet, maar ieder doet de camino op zijn of haar manier.

Gelukkig val ik daarna weer in slaap. Ik loop rond 8 uur, dat is inmiddels mijn normale tijd.Het is bewolkt maar warm. Tijdens het lopen twijfel ik heel even of ik mijn regenspullen moet zoeken. Die zitten helemaal onder in de tas. Echter na 7 druppels stopt de regenal weer.

Als de zon doorbreekt wordt het warm, buienradar meldt 25 graden.Er staat gelukkig een stevige wind.

De weg is niet byzonder vandaag. Voortdurendlangs de snelweg, dit keer wel op een zandpad er naast. Het is vandaag de eerste lentedag. Dat is zelfs langs de autoweg goed te merken. Volop prachtige bloemen in mooie kleuren, en de meeste bomen lopen uit .

Wat vandaag en ook gisteren opviel , was en is de rotzooi langs de weg. Plastic flessen, blikjes en allerlei eet verpakkingen.Ik vind het onvoorstelbaar dat mensen dit nog steeds gewoon uit de auto kiepen. In Nederland loop ik, normaal gesproken niet langs de snelweg, maar ik hoop toch dat de bermen bij ons iets schoner zijn.

Ik heb de route vandaag door de helft gedaan. Zo kan ik morgen op tijd in Merida zijn. Merida is een mooie stad, met Romeinse gebouwenmuren en poorten. Ik heb in de middag tijd om daar rond te kijken.

Ook ben ik nu voor de laatste keer op een plek alleen.In Merida komen de camino Mozarabe en de via de la Plata bij elkaar. Ik ben bang dat het dan een stuk drukker wordt. De Spanjaarden hebben ook nog eens vakantie volgende week.

Ik loopde via de la Plata tot aan Salamanca niet voor de tweede keer maar zelfs voor de derde keer.

Ik ga ervaren hoe dit mij bevalt. Ik heb er goede herinneringen aan.

Ik weet niet waar Ayelet en haar man zijn gebleven. Zij hadden het overeventueel een taxi nemen naar Merida. Ook dat is een manier van pelgrim zijn, die ik niet goed snap.

Ik kom vandaag uit bij een aparte albergue.Het is een landgoed met allemaal huisjes. Een huisje is de slaapzaal, één de keuken en in een woont de hosp.

Hij praat veel...en geregeld houd ik mijn Google translate voor zijn mond. Dat werkt een beetje. De grote lijnen over sleutels, fornuizen douches etc snap ik.

In de middag geniet ik van de zon, en van de WiFi.

De hosp gaat en komt weer terug , met weer hele verhalen. Ik begrijp vaag dat hij nog gasten verwacht.

Ik heb vandaag in de supermarkt een appel gekocht, waar ik me helemaal op zat te


  • 21 Maart 2024 - 20:45

    Martin W:

    Ha Doris. Goed bezig hoor. Ja bijzonder blijft het, hoe mensen de Camino beleven. De een die heel vroeg vertrekt en weer een ander die stukken overslaat door het ov of auto te nemen. Het kan gelukkig allemaal. Geniet van dit mooie seizoen om te lopen. Lieve groetjes


  • 21 Maart 2024 - 21:03

    Ans:

    Hee Dorrie, ben benieuwd wat er met je appel is gebeurd [e-1f606].

    Merida, prachtige stad. Probeer bij de grote hoge Romeinse muren de zonsopgang mee te maken. Was geweldig vorig jaar.

    Knap dat je voor de derde keer de la plata gaat doen!

    Vraag mij wel af waarom je geen andere camino vanaf Merida neemt.

    Maar..... zoals je zegt, ieder doet het op zijn of haar manier.

    Zorg goed voor jezelf en leuk om je te blijven volgen.

    Buen Camino [e-1f970]


  • 21 Maart 2024 - 21:05

    Berreke:

    Verslikt in de appel..?

    ”Je weet pas echt

    dat de lente begint

    als jezelf ook wat

    straalt, krokus,

    flierefluit, knopt en

    fladdert in de wind”

    (auteur onbekend)

    fijne dag morgen!


  • 21 Maart 2024 - 21:20

    Wil:

    Zo zie je maar weer Dorrie: zoveel

    mensen zoveel zinnen. Erg sociaal is het niet om met veel bombarie zo vroeg andere mensen te wekken. En een pelgrim per taxi is ook niet wat je je van een pelgrim voorstelt maar… trek je er niets van aan, doe je eigen ding en geniet van elke (lente)dag !


  • 21 Maart 2024 - 21:49

    Cinthy:

    Hoi Dorrie,

    Vandaag hebben wij ook wat zon gehad en ik ben heerlijk met Wilma en Martha in de kruidentuin aan de slag geweest. De eerste zaadjes zijn al de grond in gegaan. We hebben veel wormen in de tuin en er vliegt van alles rond aan insecten. Ook de daslook komt op....en dan wordt het echt lente.

    Geniet van je verdere wandeling. Salamanca is ook een mooie stad maar dat weet je.

    Ik geniet elke avond weer van je verhaal, kijk er zelfs naar uit.

    Kuzzzzzzzzzzzzzzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Trujillanos

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: