Weer rustig - Reisverslag uit Jarilla, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Weer rustig - Reisverslag uit Jarilla, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Weer rustig

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

02 April 2024 | Spanje, Jarilla

31 maart Aldenueava del camino 12 km (874)

Heel goed geslapen, het was een fijn bed en een fijn kamertje.

Tot na 8 uur blijf ik lekker in bed liggen. Pas later ontdek ik dat de klok is omgezet. Had ik me totaal niet gerealiseerd.

Ik ben er verbaasd over dat mijn voeten het nog steeds doen. Ben best wel trots op ze.Ze moeten heel wat doorstaan.

De sokken zijn redelijk droog. In de nacht moest ik deverwarminguit doen, het werd te heet.

In het restaurant ga ikontbijten. Op tv zie ik dat veel Spaanse processies zijn afgelast door t hondenweer. Heel jammer, want die processies zijn wel echt Spaans en heerlijk dramatisch en hysterisch.

Met een lichte regen vertrek ik. De man van de bar heeft mij verzekerd dat ik vandaag geen water op het pad tegen kom. Dat hoop ik.

Het pad vandaag is een soort dijk, die hoger ligt als het land. Het land staat bijna overal onder water en er zijn veel waterstromen en stroompjes. Ik vraag me af waar al dat water naar toe moet.

Het loopt comfortabel , een gewoon pad zonder water. Soms een bui, soms een flauw zonnetje. Hé hé een verademing dat het ook zo kan.

Één rivier(tje) kom ik op de weg tegen. Daar draai ik mijn hand niet meer voor om. Ik spring er door en overheen, met slechts een klein beetje natte voeten.

De plaats van bestemming Alduenueva del camino is een vriendelijk dorpje. Ik loop er binnen terwijl de zon heerlijk schijnt. Eerst ga ik een kop koffie drinken. Daar word ik verwelkomd met ha Dorrie.Heel gezellig, om in een onbekend dorp te worden verwelkomd.Het zijn de Spanjaarden,waaronder Antonio, waar ik al een paar dagen mee loop, maar weinig communicatie heb. Zij spreken allen alleen Spaans, en ze zijn vooral druk met elkaar.

De albergue is leuk, met fijn opgemaakte bedden.

Na 't douchen ga ik op zoek naar een restaurant. Echter overal krijg ik nul op t rekest.Alles is vol en gereserveerd.Het is per slot van rekening Pasen. Wel kan ik vanavond eten, dat wordt dus weer half 9. Gelukkig heb ik nog wat restjes in mijn tas, noedels en brood. Gisteren nam ik uit het restaurant mayonaise mee. Dat is best lekker op brood.

Met Antonio heb ik het over gisteren. Hij adviseertde buen camino app. Die kende ik van anderen al, die ga ik nu ook downloaden.

Van Elly kreeg ik de tip om op de tel een boekapp te downloaden. En een boek erbij. Ook dit lukt eneen deel van de middag lees ik weer.

Ik wil kijken of ik in t dorp nog iets van Pasen kan meekrijgen. Maar het is enorm slecht weer. Onweer en sneeuw...De bergen rondom het dorp zijn allemaal besneeuwd. Morgen ga ik flink stijgen. Ik hoop toch niet dat ik ook nog in de sneeuw zal gaan lopen.Ik ben blij dat ik binnen zit.

Het duurt lang voordat ik kan eten.

Om half 9 ben ik er. Zit ik daar helemaal alleen in t restaurant.De Spanjaarden houden beduidend meer van de lunch als van t avondeten, wat ik helemaal begrijp.

Tegen de tijd dat ik vertrek is het weer gezellig druk, dus druk, druk.

De slaapzaal in de albergue ligtvol. Zeker 9 mannen en ik. Waar die allemaal vandaan komen weet ik niet, onderweg zie ik hen niet. Ik houd mijn oordoppen gereed.

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 01 April 2024 - 08:10

    Wil:

    Geen echt voorjaarsweer daar Dorrie. Dan mogen wij nog niet mopperen met een flauw zonnetje en af en toe een flinke bui. Maar ook hier nog steeds alle weilanden ondergelopen en water in de convectorput. Moet wel lachen om jouw uitspraak: heb maar een beetje natte voeten. Zoals jij je door alle situaties heen slaat [e-1f44d]

    ik wens je op je vervolg droog weer, droge voeten, fijn gezelschap en een (niet al te) stijgende lijn ! Loop ze ! [e-1f618]


  • 01 April 2024 - 09:52

    Joop:

    Wat wel fijn (sic!) is Dorrie dat als je thuis bent het caminagevoel qua nattigheid nog even kunt vasthouden. Als je bijvoorbeeld op de Vughtse hei gaat lopen dan kun je natte voeten haast niet ontlopen. Ook hier veel water nog steeds dus. Maar niet zo spectaculair als op jouw foto’s. S en ik hebben respect op je onverschrokkenheid en doorzettingsvermogen. [e-1f4aa][e-1f4aa][e-1f970][e-1f970]


  • 01 April 2024 - 18:50

    Cinthy:

    Goed zo Dorrie je je hebt je herpakt, klasse!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Jarilla

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: