Water - Reisverslag uit Puerto de Béjar, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Water - Reisverslag uit Puerto de Béjar, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Water

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

01 April 2024 | Spanje, Puerto de Béjar

1 april Puerto de Bejar 13 km (887)

In de ochtend het gewone ritueel, waarbij inmiddels ook hoort het vertrekken in de regen.

Even loop ik samen met een Fransoos. Hij begint meteen te vertellen over alle geweldigecamino's die hij liep en dat hij al72 jaar is.

Ik moet er even over nadenken wat 72 ook al weer is in hetFrans, en dan zeg ik hem dat ik ook 72 ben. Hier kijkt hij van op. We lopen op de autoweg en dan moet je achter elkaar lopen. Als hij merkt dat mijn tempo een stuk hoger ligt als het zijne, vindt hij mij helemaal niet meer leuk. Zijn poging om indruk op mij te maken viel totaal in het water.

En water valt er , soms niet en vaak wel. Ook voor vandaag heb ik een kort stukje gepland. Vooral vanwege het weer. En nu is er de keuze in verschillende albergues.

Zo'n dag als deze is een gezellige caminodag.Ieder uur een bar, even lekker zitten met een koffietje. Tv kijken, en weer verder.

Dat het regent vind ik niet meer erg. Ik blijf op de autoweg lopen , omdat op de paden ernaast enorme hoeveelheden water stromen. Daar heb ik echt genoeg van. Langs autowegen lopen is niet leuk, maar natuurparken hoef ik ook even niet meer.

Banosde Montemayar, is een mooi plaatsje, met veel hotels. Het is een soort kuuroord waar mensen gezonde baden nemen. Volgens mij kun je beter een Camino lopen (ha,ha)

Daarna komt er een enorme berg, die zit ergens nog in mijn geheugen.Het hoogteverschil is 400 Meter.Dat is werken, maar op een dag als vandaag is dat goed te doen. Rustig en met kleine stapjes.Rond 12 uur ben ik als eerste in de albergue.Hier is eenenthousiaste jongen hospitalereo.Het is zijn eerste dag, en ik ben zijn eerste pelgrim.

Het is ermeteen gezellig.

Hij vertelt dat ik morgen 2 rivieren over moet, die heel groot en heel diep zijn. Dat betekent dat ik morgen weer langs de autoweg zal moeten lopen.

Dat vind ik niet erg, en zeker fijn om dit vante voren te weten.

Er is goede WiFi hier, dus in de middag lees ik, en als ik in de huiskamer ga zitten, is hier het bestuur van de albergue aanwezig. Allen wat oudere mannen die ontzettend veel praten. Allemaal geen woord Engels. Gelukkig praat de hosp wel redelijk goed Engels.

Inmiddels komen er meerdere pelgrims binnen. De grote Pool die ik al eerder zag en een Koreaans meisje dat ik ook al eerder tegenkwam.

De hospitalereo heeft heerlijke linzensoep gemaakt, dat is ook fijn omdat hier geen restaurant en geen supermarkt is.

Het is verder gezellig in de avond, het gaat vooral over het vele water. Een Engelse grote jongen, die een dag later als ik door het park liep, heeft tot zijn borst door het water moeten lopen. Dat had ik dus niet gered. Ik hoop dat we morgen niet te veel problemen met het water krijgen.De weersvoorspelling is ietsje beter.

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 01 April 2024 - 20:39

    Gon:

    Jeetje, Dorrie, daar moet je niet aan denken dat het water zo diep is waar je doorheen moet. Wat maak jij verschillende weertypes mee, van gort droog tot overstromingen.


  • 01 April 2024 - 21:21

    Pet:

    Ha ha erg grappig die Fransman. Jij bent natuurlijk wel Hard Core, een soort Special Forces onder Caminogangers. Wel vreemd dat je toch veel onbekende medepelgrims ontmoet bij die herbergen. Interessant wel dat water. Je bent binnenkort in Salamanca, leuk toch ?


  • 01 April 2024 - 21:26

    Wil:

    Best vreemd dat alle dagelijkse dingen als Pasen zo langs je heen gaan en niet belangrijk zijn. En bijzonder dat het over de hele linie zo nat is en zoveel regent. Knap dat je desondanks alle dagen met vertrouwen tegemoet ziet. Ik word simpel van dat pestweer hier.

    Goed dat je weer wat uitgerust bent en van tevoren weet dat je morgen 2 rivieren te wachten staan. Laarzen maar uit de uitrusting misschien ? fijne dag morgen !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puerto de Béjar

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: