De bekende weg - Reisverslag uit Castro del Río, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu De bekende weg - Reisverslag uit Castro del Río, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

De bekende weg

04 Maart 2024 | Spanje, Castro del Río

4 maart castro del Rio 22 km (345 km)

Wat was het luxe bij Chantal, heerlijk geslapen, in die prachtige kamer. Ik merk dat zij erg chaotisch is. Het ontbijt zou om 8 uur zijn, al best laat voor mij. Maar zij is dan nog niet op. Ook staan om 8 uur de werkmensen op de stoep. Ze isbezig met verbouwen.Zij iserg druk.

Ze maakt een lekker ontbijtje klaar,en eigenlijk wil ze het liefste gewoon mee gaan wandelen. Zou 'm.i. ook goed voor haar zijn.

We nemen afscheid,en ze wijst me de weg.

Ik ben weer blij als ik uit de stad ben. Het is warmer als andere dagen, doordat die koude wind er niet meer is.

Al snel loop ik in korte broek en T-shirt.Onderweg kom ik Alexandra uit Oostenrijk tegen. Zij is bezig om haar blaren te verzorgen. Zij heeft van die mooie gladde voetjes, met enorme blaren.Mijn voeten zijn vooral eelt, daar komt geen blaar doorheen. Niet heel mooi wel praktisch.

De weg vandaag is ronduit saai. Het blijven olijfbomen. We lopen vooral op asfalt. Na het kleiavontuur van gisteren vind ik dit helemaal prima. In de berm staan mooi gekleurde bloemen zoals klaprozen en blauwe druifjes.

Ook vandaag geen enkel barretje of dorp.

Net voor Castro del Rio begint het te regenen. Omdat ik er bijna ben heb ik er geen zin in om regenspullen aan te trekken...gewoon even doorlopen.

De route van vandaag liep ik enige jaren geleden ook . De camino vanuit Malaga en vanuit Almeria lopen vanaf nu samen.

Bij mij gaan echter geen lichtjes branden. De herberg komt mij heel ver weg bekend voor.

De herberg werkt met een code en is zeer basaal. Bedden, een douche en het is koud. Er is geen enkel bestek of servies, wel een magnetron.Ik denk dan, zet daar wat bordjes en kopjes neer. Waarom niet?? Ik ga de donativopot niet echt spekken. Dit zou je toch beter kunnen doen..

Dan ga ik maar opzoek naar een restaurant,want in de albergue valtgeen eten klaar te maken.

Als ik terug ben in de herberg komt ook José binnen lopen. Ik hoopte al dat ik de mannen vandaag weer tegen zou komen. Helaas is Paulo er niet bij, hij heeft eenluxer onderkomen opgezocht. Dat is jammer want hij was wel de algehele tolk.

We gaan samen naar de supermarkt, om voor morgen onderweg wat in te slaan. In de albergue is geen WiFi. Toch merk ik dat de tel MB's gebruiktterwijl die voortdurend op vliegtuigstand staat. Normaal houd ik me daar niet

mee bezig , maar nu is dat allemaal opletten.

Later komen er nog 2 Spanjaarden binnen. Het wordt nueen heel Spaans gekakel. Soms werkt Google translate en soms volg ik de lijnen..de grote en de kleine.

Verzonden vanafOutlook voor Android

• 04 Maart 2024 - 20:19

Jannie:

Wat kun je toch heerlijk nuchter reageren op de dingen die je onderweg tegenkomt of juist mist. Knap hoor en leuk om te lezen. Ik zie het voor me.......

Lekker slapen vannacht en morgen weer een fijne tocht. Groet,

• 04 Maart 2024 - 21:37

Minke:

Castro del Rio komt me bekend voor. Ik zie op het kaartje dat Baena daar dicht bij is. Daar zijn we in 2019 nog een aantal nachten geweest. Grappig.

Raar die herberg zonder servies. Niet erg service gericht. Maar de kou steeds van de onverwarmde onderkomens, dat lijkt me helemaal niets.

• 04 Maart 2024 - 21:43

Wat schrijf je toch heerlijk beeldend Dorrie. Ik zie je lopen op eindeloze asfaltwegen met alle olijven, met je eeltvoetjes waar je nu blij mee bent en binnenkomen in een Spartaans verblijf na een heerlijk luxe kamer. Wat een belevenissen ! Heerlijk om daar een beetje bij te mogen zijn ! Wens je een nieuwe dag met alles waar je op hoopt ! [e-1f44d][e-1f64b]‍[e-2640]️