Gedoe - Reisverslag uit Grimaldo, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Gedoe - Reisverslag uit Grimaldo, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Gedoe

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

28 Maart 2024 | Spanje, Grimaldo

28 maart Grimaldo 12 km (804)

Ik doe het heel rustig in de morgen. Ik neem weer afscheid , nu van Huwa, de Finse blarenjongen. Wat had die jongen last van blaren. En iedere keer kwamen er weer nieuwe bij. Ik had met hem te doen. De nieuwste truc is nu babypoeder, zowel in de sokken als in de schoenen.Volgens hem helpt het.

Hij loopt verder door vandaag.

Ik wacht totdat de hosp gaat poetsen rond 9uur. Dan moet ik echt weg...en ja in de regen. Meteen als ik ga lopen merk ik dat ik minder fit ben als andere dagen . Gisteren was te veel.

Heel goed dat de kilometers voor vandaag beperkt zijn.

De regen valt mee, blijft vooral miezeren.

De bergen worden in deze omgeving hoger. Dat is pittiger lopen. De route is mooi door een fris, modderig en waterig bos. Nu zijn stokken handig en die zijn er meer als genoeg hier.

Al rond 11 uur ben ik op de plaats van bestemming. In die albergue wordt ook nog druk gepoetst. De albergue en de bar horen bij elkaar.

Grimaldo is niet meer als een paar huizen.

In de bar kan ik eten en tv kijken. Tijdens de lunch is het een enorme drukte en herrie in de bar.Van akoestiek heeft men in Spanje nog nooit gehoord. Het lijkt alsof de hele dorpsgemeenschap hier bijeen is. Het doet zeker gezellig aan. maar voor een buitenstaander

is het een grote kakofonie.

Mijn plan is om morgen te bussen naar 't klooster, ik wil toch mijn ereader terug. Bellen en appen en een Spaanse jongen heeft zelfs het restaurant aan de overkant benaderd, het helpt allemaal niets. Wat mooi meegenomen is, is dat ik dan ook weer in het klooster kan slapen, daar is altijd plek.

Aan de hospitalerea vraag ik of ze mij kan helpen met het zoeken naar een bus. Vlg haar is het morgen fiesta ( goede vrijdag) , en rijden er wellicht geen bussen. Dit is balen om te horen want dan zitik vast hier want verderop zijn geen slaapplaatsen.

Ik ga zelf maar eens op onderzoek uit. Gelukkig is er WiFi en als we dat internet toch niet hadden...

Het is een hele toer om te ontdekken hoe het zit. Ik ben er veel tijd mee bezig, maar uiteindelijk hebben de mensen hier gewoongelijk.Geen bussen morgen. Hier in Spanje grijpt men (te) veel aan om vrij te hebben en om te feesten.

Dan denk ik, toch nog maar eens bellen naar 't klooster. En ja hoor , ik krijg de hosp aan de lijn en nee geen ereader gevonden....heel balen, maar beter dat ik het nu ontdek, als morgen na een lange busreis die niet mogelijk is.

En nu...Dan maar loslaten en morgen, in de regen,op de bonnefooi gaan lopen en hopen op een slaapplek ergens. Een gedoe..dit. Het kost veel nutteloze energie.

Van de jongens die vanochtend vertrokken krijg ik appjes dat ze allebei slaapplekken hebben gevonden, dat geeft hoop.

In de avond arriveert er nog een grote Pool . Die heeft ruim 40 km gelopen.

Als ik wil gaan slapen, merk ik dat mijn slaapkamer is gesitueerd naast de bar...en uiteraard nu ook weer een enorme herrie. Ik ben benieuwd of mijn oordoppen daar tegen bestand zijn..

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 28 Maart 2024 - 21:24

    Wil:

    Pff.. soms zit het niet mee. Geen ereader, geen bus, gelukkig wel Wifi. Hoe deden we dat vroeger toch ! Heftig dateer oobguede vrijdag zelfs geen bus rijdt. Hoe anders is het hier, gewoon boodschappen morgen, je merkt niet zoveel van deze dag. Alleen vanavond de Passion op tv.

    hopelijk vind je toch nog je spullen terug, slaap je vannacht goed en vind je uiteindelijk een fijn bedje !

    morgen weer een nieuwe dag !


  • 28 Maart 2024 - 22:32

    Pet:

    Ja, Goede schoenen en goede oordopjes..de belangrijkste dingen op een camino.

    Goed lopen en goed slapen..irritant van die bussen, en dat zal wel niet beter zijn zaterdag en zondag. De bonnefooi zal wel lukken..zoveel wandelaars zijn er toch nog niet ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Grimaldo

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 115366

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: