Nacho - Reisverslag uit Alcaracejos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Nacho - Reisverslag uit Alcaracejos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Nacho

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

13 Maart 2024 | Spanje, Alcaracejos

13 maart Alcaracejos 20 km (478)

Ik word uitgezwaaid door 3 grote honden. Zij lopen met mij mee tot aan de poort en dan moet ik ze van me afschudden , zoals Rosa mij heeft uitgelegd. Ook grote, eng uitziende honden kunnen heel lief zijn, dat heb ik weer geleerd..

Het is een mooie geniet ochtend,opkomende zon en mooie omgeving. Ik loop na te genieten van gisteren avond, wat was het gezellig; leuke mensen, heerlijk eten, een geweldig open haardvuur...na zo'n avond is het ook mogelijk eens heerlijk slapen

Ik deelde een kamer met Helena.

Ook dit keer zijn we voorbereid op de oversteek van een rivier met hoog water. Die is er na 7km. Het water is nog hoger als gisteren.Ik weet nu iets beter wat me te doen staat. Stok zoeken en schoenen en sokken uit en dan maar hopen dat het niet al te diep is.

Als ik zo'n actie moet doen, praat ik tegen mezelf; ;" het ergste wat me kan overkomen is dat ik omkieper en dat ik nat word, hoe erg is dat" en " you can do it"

En ja ook dit keer kom ik heelhuids aan de overkant waar ik met gejuich door Helena wordt onthaald.

We hebben er lol in.

Nadat alles weer is gedroogd gaan we weer ieder op zichzelf op pad. Er blijft veel water op de weg staan , waar je goed moet uitkijken om geen natte voeten te krijgen. Mijn schoenen doen het geweldig.

De weg is weer mooi . Ik loop langsdiverse veeteeltbedrijvendie ik voor de eerste keer zie. Het laatste stuk is een vieze stoffige weg, waar geregeld auto's langskomen in een enorme stofwolk.Daar moet ik dan doorheen lopen en maar hopen dat het stof zo min mogelijk in mijn lenzen of in mijn mond komt. Intussen krijg ik een appje van Nacho. Hij zit in de auto, 500 km te gaan. Dit is super...

De albergue is kleinschalig , maar netjes en alles erop en eraan.

Ik reserveer er een bed voor Nacho bij.

Ik ben er met Helena en Erik. Helena gaat al snel naar het dorpen omdat Erik in mijn oor blijft tetteren over al zijn camino's ga ik ook het dorp in.

Daar tref ik Helena aan op een bankje. Samen wachten we tot de supermarkt open is.Het water is hier uit de kraan erg slecht, door de droogte. Helemaal begrijpen doe ik het niet, omdat er op het pad dat wij lopen een overvloed aan water is.

Ik moet dus nu ook water in de supermarkt kopen.

En dan rond 5 uur is Nacho er...meteen vertrouwd en weer helemaal leuk. We gaan in een restaurant eten, we hebben veel bij te praten, daar hebben we de komende 3 dagen voor. Heb ik veel zin in.

Verzonden vanafOutlook voor Android

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alcaracejos

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 115590

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: