Goede vrijdag - Reisverslag uit Carcaboso, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Goede vrijdag - Reisverslag uit Carcaboso, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Goede vrijdag

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

29 Maart 2024 | Spanje, Carcaboso

29 maart Carcaboso 32 km (836)

Ik heb er weer zin in, na de, wat wandelen betreft, rustige dag. Het regent bij vertrek,maar daar ga ik deze dagen gewoon van uit. De morgen begint vrij snel in een natuurpark . Daar is het heerlijk fris en groen. Er staat geen wind ,waardoor het aangenamer is als de dagen hiervoor. De regen stopt vrij snel en dan is het fijn lopen. Hoewel het water op de paden en de modder maken het niet gemakkelijk. Ik loop het liefste door het gras, dat is soms kniehoog. Dat is minder glibberig. Echter mijn schoenen en sokken en voeten worden van het natte graskletsnat.

Lopen in de natuur ,alleen, is fijn voor een uur, ook nog wel voor 2 uur, maar als het 3 uur is, is het wel heel lang. Ik kom niemand tegen . De omgeving is prachtig.

De natuur eindigt met een rivier waar ik doorheen moet. Ik zie dat er op de bodem scherpe stenen liggen. Dit durf ik niet aan met mijn blote voeten. Mijn voeten zijn toch nat..dus dan maar met mijn schoenen door de rivier.

Daarna de schoenen leeg gooien, sokken uitwringen en doorlopen.

Dat is even wennen, maar bijna alles went.

Het laatste stukje loop ik met een Noor. Hij slaapt in een tent. Dat vind ik dapper, met deze weersomstandigheden.Afgelopen nacht heeft hethard geregend.

Ik kom bij de albergue aanmet 2 koreaanse meisjes. Wat die doen weet ik niet, maar zij hebben keurige droge, moddervrije schoentjes.

Ik bel naar de hospitalerea en zij vertelt waar de sleutel ligt. Ze heeft hele verhalen aan de tel. over reserveren , ik snap het natuurlijk niet. Wat ik wel snap is dat ik moet wegwezen.

In de kamer staat een bank, en ik beslis voor mezelf dat, als ik geen bed krijg, ik op de bank ga liggen. Een byzonderr hospitalerea die mij hier wegkrijgt, denk ik op dat moment.

Het is nog net voor 2 uur, dus ik ga, nadat ik droge sokken en schoenen heb aangetrokken, op zoek naar een supermercado.Echter alles isgesloten , en ook is er geen enkel restaurantopen. Ik neem me voor, om nooit meer rond Pasen naar Spanje te gaan. Het leven ligt stil.Verder merk ik in de dorpen, niets van Goede vrijdag. Alleen dat het overalstil is.

Het is een duidelijk signaal voor mij, geen bed en geen eten, dan moet ik hier wegwezen. Ik eet mijn laatste restjes, oud brood , waar ik nu blij mee ben , kaas en nootjes en dan

verstand op nul, natte schoenen weer aan en 10 km verder lopen, waar ik uiteraard totaal geen zin in heb,omdat ik al moe ben.

Als ik net loop , ontvang ik een mooi caminocadeau. De zon gaat schijnen.Het wordt zelfs ouderwets warm. Jas en vest gaan uit...dat maakt het een stuk gemakkelijker. De zon blijft de hele weg schijnen. Zelfs tijdens een fikse regenbui. Dat levert een mooie regenboog op.

De ontvangst in het hostel in het volgende dorp, is anders. De hosp staat op straat te kletsen, ziet mij aankomen en neemt meteen mijn rugzak over. Dit doet mij goed, na deze dag. Ik ben kapot.

Het hostal is oud en vervallen, maar ik ben er zo happy mee. Ik heb een grote eigen kamer met een bed met lakens, en Maria boven mijn bed.

En 100 meter verder is een restaurant, dat open is. Het eten ispas mogelijk na 8.30 uur. Dat verdraag ik , ik wacht rustig anderhalf uurHet restaurant isdruk, er wordt wat afgekletst,met hoge volumes. Ook veel kleine kinderen lopen er rond.

Op een tijd, wanneer ik normaal al langin bed lig , zit iknog in t restaurant te wachten op mijn toetje.

Ik ben er helemaal fan van geworden om , netals de Spanjaarden, in de middag goed te lunchen. Dat werkte helaas vandaag niet.

Als ik terug ben in t hostal blijkt dat ik een kamergenoot heb, ik heb geen idee wie het is.Maakt me ook niet uit. Ik slaap toch wel.

Verzonden vanafOutlook voor


  • 29 Maart 2024 - 21:58

    Frans:

    Dorrie, wat goed dat je zo onverstoorbaar bent. Je hebt vaak meerdere keren per dag toch een stukje incasseringsvermogen nodig. Petje af!


  • 29 Maart 2024 - 22:22

    Gon:

    Ha Dorrie, kletsnatte schoenen en gewoon doorlopen. Wat een bikkel. Lijden op goede vrijdag, toepasselijk. En dan schone lakens en je bed in, heerlijk


  • 29 Maart 2024 - 22:23

    Wil:

    Wat knap van je Dorrie dat je je aanpast aan elke omstandigheid of het nu het weer is, de locatie of de mensen. Hoop dat je geen verkoudheid oploopt met die natte schoenen en dat deze vrijdag eindigt als een echte goeie vrijdag ! Morgen als een (paas)haasje weer op

    pad ! [e-1f44d][e-1f340][e-1f64b]‍[e-2640]️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Carcaboso

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: