In het diepe - Reisverslag uit Albolodúy, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu In het diepe - Reisverslag uit Albolodúy, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

In het diepe

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

17 Februari 2024 | Spanje, Albolodúy

17 februari Alboloduy27 km (42)

Het was een rustige nacht. Ik had de slaapzaal voor mij alleen. De Duitse jongens hadden heel wijs de andere slaapzaal ingenomen

Voor het ontbijt worstel ik met de havermout. Er is een magnetron en er zijn glaasjes. Ik laat de magnetron te lang aan staan , dat is niet goed want

alles zit onder de havermout. Na het schoonmaken lukt het wel. Ik heb weer veel geleerd deze morgen.

Het is een prachtige ochtend. De zon staat op de bergen, de lucht is strakblauw, lekker fris en de vogels kwetteren volop.

De wind is beduidend minder als gisteren, dat loopt fijner.

De zon schijnt volop en al snel wordt het vest te warm, zeker in de bergen. Het is af en toe flink zwoegen en zweten . Ik doe het rustig. En sta vaak stil om op adem te komen.

Maar wat is hetheerlijk om zo in mijn eentje in deze bergen te lopen. Het is merkbaar dat het zaterdag is door de groepjes fietsende mannen in mooie fietspakjes. Zij stappen soms af omdat de bergente stijl zijn.

Op de zandpaden kom ik niemand meer tegen. Gelukkig zijn er gele pijlen...die heb ik als houvast hard nodig. De bergen worden stijler en met de stenen lastig, ik glijd soms omlaag. De afdalingen vind ik eng. Die doe ik op handen en voeten. De heuvels in Portugal waren relaxed in vergelijking met deze.

De uitzichten zijn mooi, de bergen zijn rotsachtig en droog. De sinasappelboomgaarden hebben irrigatiesystemen.Voor pas een tweede dag zou het iets minder mogen.

De laatste 7 km zijn taai, gelukkig loop ik hier over een gewone weg, ietwat vals plat. Naast mij is een brede rivierbedding, helemaal droog, dat geeft een treurige aanblik.

Als ik in het beoogde dorp aankom, hoop ik op een restaurant. De supermarkten zijn dicht tot maandagmiddag omdat het zaterdag is. Maar in de albergue blijkt dat er eten is. Dehospitalereo heeftdit klaar gemaakt . Linzen met kip, een van mijn lievelingskostjes.

In de albergue ontmoet ik ook het australisch echtpaar. En een tijd later komen ook de Duitse jongens.

Ik ben stuk als ik aankom. Ik zou zo in slaap kunnen vallen.

Het eten smaakt voortreffelijk,ik had zo'n honger. De Australiërs zijn vegetarisch, zij koken hun eigen potje

De herberg is leuk hier, helemaal zo als een herberg moet zijn. Ruime slaapzalen ,een keukentje, een douche en een platdak waar de was kan drogen. Een hospitalereo die zich niet al te veel met ons bemoeit, hij heeft een eigen kamer . Hij spreekt alleen Spaans. Dus echt veel communicatie is er niet. Voor morgen probeer ik een overnachting iets dichterbij te boeken, dit lukt echter niet. Dus morgen weer een pittig dagje...

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 17 Februari 2024 - 18:49

    Wil:

    Wat een luxe zo’n heerlijk etentje na zo’n inspannende dag. Respect Dorrie. Go for it !


  • 17 Februari 2024 - 18:56

    Joop:

    Stokken zijn toch niet zo’n slecht idee Dorrie. Toch? Maar je kunt er ook ‘verslaafd ‘ aan raken. Fijne avond.


  • 17 Februari 2024 - 19:02

    Truusje :

    Zo, lekker pittig Dorrie, 27 km. Portugal was echt maar een opwarmertje. Ik snap dat je daar op de loopband moest...


  • 17 Februari 2024 - 19:56

    Cinthy:

    Klinkt goed Dorrie, veel plezier.


  • 17 Februari 2024 - 19:59

    Berreke:

    oef.., echte kuitenbijters dus.

    Iedere dag nemen je krachten toe, zeker met een havermout ontbijt!

    Succes morgen ..!


  • 17 Februari 2024 - 20:01

    Gon:

    Ha Dorrie, dit leek me een flinke klauterdag en dan ook nog veel kilometers. Stoer hoor met lekkere linzen als beloning. Slaap lekker straks


  • 18 Februari 2024 - 06:29

    Minke:

    Je hebt het gedaan, 27 km. Geweldig! En daarna zo’n goede ontvangst . Een Jacobusmoment! Voor morgen succes!


  • 18 Februari 2024 - 20:41

    Christha:

    Hi Dorrie, weer superleuk om te lezen! Klinkt heerlijk maar ook zwaar en avontuurlijk! Succes voor morgen [e-1f340][e-1f340]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Albolodúy

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 117488

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: