Een lange busdag - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Een lange busdag - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Een lange busdag

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

14 Februari 2024 | Spanje, Málaga

14 februari.

Zoals ik al verwachtte was het geen topnacht.Vast zenuwen. Een mug verveelde mij in mijn oren en ik kreeg enorme kramp in mijn kuit.. Toen de wekker om 6 uur ging was ik niet blij.

Daarna wat eten en de laatste restjes inpakken.

Ik had al gisteren met Hein afgesproken dat ik met hem naar het vliegveld zou rijden. Hij zou mij helpen bij het uitzoeken naar de bussen. Zolang ik die hulp krijg maak ik daar graag gebruik van.

Op het vliegveld blijkt dat ik naar de stad moet om bij het busstation te komen. Hein is zo lief om mij daar naar toe te brengen . Het afscheid van de groep vind ik niet fijn. Zij gaan allemaal samen het vliegtuig in ..en ik niet...

Ik ben ruim op tijd bij het busstation. Daarom loop ik nog even Faro in. Ik voel me wat verlaten. Ook het busstation voelt desolaat. Dat gevoel heb ik altijd op busstations.

De bus is mooi op tijd. Echter de buschauffeur legt uit dat hij 3 kwartier later pas vertrekt. Hij spreekt wat gebrekkig Engels, ik begrijp dat er een fikse opstopping is. Of dit wegwerkzaamheden zijn of vastgeplakte actievoerders of boze boeren, is mij niet helemaal duidelijk.

Onduidelijk is het of ik de overstap naar Malaga ga halen. Het lukt mij goed om de stress , die dit zou kunnen geven, los te laten.

De reis verloopt voorspoedig.We rijden door mooi , groen, heuvelachtig landschap met veel sinasappelboomgaarden.Ik vind het fijn als we Spanje, Andalusie inrijden via de RioGuadiana.

Spanje geeft mij het gevoel van thuiskomen, meer als Portugal.

Ruim op tijd voor de overstap arriveren we in Sevilla.Ook daar is weer paniek over een strike..de bus vertrekt 1 uur te laat. Het zijn toch de boeren die met trekkers de wegen blokkeren .Dat hebben zevast van Nederland afgekeken.

Voor mij maakt het nu niet meer uit, hoe laat ik in Malaga aankom.

Ook nu weer een engig sfeertjeop t busstation. ,met zwervers en bedelaars. Ze hebben het op alleenreizende vrouwen gemunt. Ik doe heel stoïcijns , waarna ze snel afdruipen.

Er verzamelt zicheen grote groep wachtende reizigers, waaronder een jonge vrouw die ook een schelp op haar tas heeft. Dat geeft herkenning en aanleiding voor een praatje.

De reis naar Malaga verloopt goed, ik heb geen boer gezien.

In Malaga is het gezellig, veel mensen op straat en een zwoele avond.

Zo'n eerste avond in een hostel in een stad voelt onwennig. In de stad is een hostel vooral voor jongeren. Ik heb geen zin in gesprekken , ben moe en heb honger. Ik heb geen zin om samende jongeren te eten of te connecten . Ik merk dat meerderen erg op zichzelf zijn ,dus ik val niet uit de toon.

Ik ben nog aan t afkicken van de groep, die nu allemaal fijn thuis zijn gekomen. Ik mis hen.

Ik ga zo in bed liggen en lezen en hopelijk lukt het omin al deze onrust te slapen.

Verzonden vanafOutlook voor Android

• 14 Februari 2024 - 21:22

Wilma:

Ach Dorrie, overgangen zijn vaak niet leuk. Over een dag of wat ben je vast weer in je element. Je was vandaag dichtbij. Wij volgden vandaag de mooie route langs de Rio Guadiana naar het noorden. Ook daar loopt een Camino. En natuurlijk staken we ook even over naar Spanje.

Succes met 'wennen'.

• 14 Februari 2024 - 21:26

Berreke:

Ach, dappere Dorrie. Het was ook zo ‘n abrupt afscheid op het vliegveld. Ik /we hadden zo gehoopt jou en Hein nog te treffen om dag te zeggen. Zó begrijpelijk dat je je wat verloren hebt gevoeld tijdens de busrit.

Zó intens waren de vier weken daarvoor, dank daarvoor..!

Slaap lekker…

• 14 Februari 2024 - 22:28

Wil:

Hé Dorrie wat een vervelende overgang zo. Kan me zo voorstellen dat je de groep mist en een beetje leeg gevoel hebt nadat je zoveel samen hebt meegemaakt. Maar je komt hier doorheen en er staat je weer veel moois en nieuws te wachten in de komende tijd. Ga er voor ! Voor nu sterkte en voor straks een heleboel mooie contacten en ervaringen ! [e-1f48b][e-1f64b]‍[e-2640]️

• 14 Februari 2024 - 23:00

Maria:

Lieve Dorrie,

zo begrijpelijk dat het afscheid abrupt voelde. Dan de stress om de bussen te halen die je gepland had. Wat zul je blij zijn dat je deze dag tot een goed einde gebracht hebt. Nu kun je weer bouwen aan een andere positieve ervaring.

ook ik mis de groep vanavond al. Maar deze dierbare ervaringen nemen ze ons niet meer af.

Fijn om je te blijven volgen de komende tijd. Je bent een kanjer.

slaap lekker

• 15 Februari 2024 - 17:01

Ben :

He Dorrie ,

We zijn nu inmiddels een dag verder nadat we van elkaar afscheid hebben genomen op het vliegveld van Faro.

Jij hebt je gisteren afgesplitst van de groep actieve overwinteraars in de Algarve met wie je gedurende 4 weken deelgenoot van bent geweest.

Enigszins met name voor jezelf een spannende dag ,de busreis alleen verder te nemen naar het Spaanse Malaga.

Je voelde je wat verloren begrijp ik .

Ik hoop dat je nu inmiddels op weg bent en dat er nu meer rust komt voor je zelf om ervan te kunnen genieten.

Pas goed op jezelf

Stoer dat je dit doet.!!