Gouden bed - Reisverslag uit Castro del Río, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Gouden bed - Reisverslag uit Castro del Río, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Gouden bed

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

05 Maart 2024 | Spanje, Castro del Río

5 maart Santa cruz 25 km (370)

Dit keer een matige nachtrust. Het is toch een verschil of ik in een supermooie kamer met een fijn bed lig of in een pelgrims bed onder dekens, die warm zijn, maar waar ik verder niet te veel over na wil denken.

We ontbijten samen en vol verbazing zie ik wat die mannen naar binnen werken. Vooral rollen koekjes gaan er door heen.Ook gebruiken ze allemaal de nodige hoeveelheid pillen. Nu zijn dit nog de gezondere Spanjaarden!

Ik leer intussen genoegen te nemenmetlauwe aanmaakkoffie uit de magnetron

Ook heb ik gelukkig brood en kaas en tomaat.

De ochtend is prachtigen ik loop met 2 Spanjaarden de plaats uit.

Zij vinden dat ik veel te snel begin met lopen. Maar dat is mijn tempo, zeker in de ochtend.

De weg is weer wat saai en langdradig. Veel stijgen en dalen, en daardoor vermoeiend. Nog steeds zijn er veel olijfbomen en ook andere landbouwgrond, waar geploegd en gezaaid wordt.

De zon is lekker warm, precies goed.

Dan is er echt sprake van een caminomomentje.

Op een kruispunt kom ik een man tegen, een Zuid-Afrikaan,hij spreektNederlands.

Hij loopt de andere kant op , van Cordoba naar het Zuiden.

Hij attendeert mij erop dat ik op de verkeerde weg zit, ik heb te ver gelopen en blijkbaar ergens een kruising gemist.

Als ik deze man niet was tegengekomen, had ik echt een probleem gehad. Wanneer zou ik tot de ontdekking zijn gekomen dat ik fout liep?

Hij gaatook naar Santa Cruz, we lopen samen. Ik noem hem mijn redder. Fijn om na al dat Spaans, even gewoon Nederlands te praten. Hij loopt de camino met de intentie om in Spanje een huis te kopen. Ik vertel hem het verhaal van Chantal, waar hij enthousiast van wordt.

Heel blij ben ik als ik in het hostal aankom. Ik krijg een mooie kamer met een gouden bed.

Bij het hostal is ook eenrestaurant,we hebben geen keuken,we zijn aangewezen op het restaurant.

Met de Spanjaarden probeer ik uit te zoeken, waar ik fout ben gelopen. . Zij hadden in Castro del Rio al gehoord , wat het goede pad was. Zo heel dom ben ikniet geweest, ik hoor dat soort dingen niet, en zij konden het mij niet vertellen omdat ik al te ver was doorgelopen.

In het hostal is goed internet, dus ik kan goed bellen, appen etc.

En ook omdat ik moe ben heb ik er niet veel behoefte aan om nog van mijn kamer af te komen . Ik blijf lekker in mijn gouden bed .

Verzonden vanafOutlook voor Android

Colette:

Alweer een dag met een gouden (bed)randje [e-1f601]

• 05 Maart 2024 - 21:08

Berreke:

Kan bijna niet anders dan dat je vannacht weer heerlijk zult slapen in zo’n prinsessen bed! Mooie foto’s; goed beeld van de omgeving waarin je loopt!

ultrea!

• 05 Maart 2024 - 22:12

Janina:

Lieve Dorrie, geniet van de camino en vannacht van je gouden bed, succes morgen wanneer je weer verder gaat. Groetjes Janina

• 05 Maart 2024 - 22:20

Wil:

Zo zie je maar dat je de juiste mensen op de juiste momenten ontmoet Dorrie. Je verdient het. Geniet van de mooie momenten en leer van de minder mooie ! Een fijn vervolg na een heerlijk “nestje” als prinses op de erwt !

• 06 Maart 2024 - 11:20

Janine:

Heerlijke verhalen en belevenissen weer! Maar wat lijkt het me ook heerlijk om weer even Nederlands te kunnen spreken en dan ook nog gered te worden van een verkeerde route. Dat is toch wel erg leuk aan die camino, dat je altijd in gesprek raakt met wildvreemden. Geniet nog lekker!