Genietdag - Reisverslag uit Pinos Puente, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Genietdag - Reisverslag uit Pinos Puente, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Genietdag

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

28 Februari 2024 | Spanje, Pinos Puente

28 februari Pinos Puente 20 km (228)

Wat ben ik blij als ik door een wakker wordendGranada loop.Ik merk nu dat het een grote stad is met mooie ,moderne buitenwijken.Ik loop doorbrede straten en groene parken.

Die 4 nachten in het klooster waren teveel .Ik ben er niet goed in om in mijn eentje van een stad te genieten, ondanks al het moois.

Helemaal happy voel ik me nu ik weer op pad ben.

De rugzak voelt beter en ik heb de goede energie.

De weg is vandaag niet byzonder mooi. Veel stedelijk gebied, vaaklelijke industrieterreinen .Het voordeel is dat er talrijke koffietentjes onderweg zijn.

Er zijn bergen om mij heen, maar ik hoef ze niet op of af.De sneeuwbergen liggen inmiddels achter mij.Ik moet geregeldachteromkijken, om van deze prachtige bergen liggend in de zon, te genieten.Ik ben stiekemblij dat ik niet over de die sneeuw bergen hoef te klimmen . Op Facebook zie ik dat in Noord Spanjeop de camino Frances, een flink pak sneeuw is gevallen.

Vandaag ben ik vooral blij dat ik lekker kan lopen .

In de ochtend is het koud, maar al snel komt de zon. Het is helemaal helder. Door de noorderwind blijft het koud, maar superfijnwandelweer.

Tot aan Cordoba zijn er geen pelgrims herbergen. Ik ben aangewezen op de luxere hostels.

Het hostel voor vandaag is super de luxe, een bed met lakens, echte handdoeken, zelfs een bad. Er is verwarming en WiFi.Allemaal zaken die ik in de albergues gemist heb.Dit is genieten. Er is een restaurant bij t hostal, met een heerlijk zonnig terras. Daar eet ikin de zon. Net als de echteSpanjaardenlunch ik uitgebreid met wijn. Ook zo kan het leven van een pelgrim soms zijn.

Dat verschil maakt het voor mij leuk.

Ik houd ervan om tijdens het wandelen, als pelgrim , sober te leven. Zo'n middag als dit is echt genieten.

Nu kan ik volop naar podcasts luisteren en appen en bellen.Dat heb ik gemist.

Verzonden vanafOutlook voor Android

• 28 Februari 2024 - 22:02

Janine:

Hoi Dorrie,

Blij dat je weer lekker fit bent! Dat was dan wel het voordeel van even een paar dagen in het klooster[e-1f61c].

Geniet van deze nieuwe, mooie wandelwereld!

• 28 Februari 2024 - 22:14

Pet:

Klinkt goed ja, Mooi die bergen met sneeuw

• 28 Februari 2024 - 22:19

Wil:

4 nachten in het klooster was misschien teveel voor je maar je bent nu wel lekker fit en kunt weer genieten van alles wat op je pad komt. Dit is wat ik je gun Dorrie. Houden zo ! [e-1f64b]‍[e-2640]️[e-2600]️[e-2600]️

• 28 Februari 2024 - 22:44

Greta:

Hoi Dorrie,

Ik ben weer helemaal bij! Ups en downs en dapper door de kou, zo beleef ik je reisdagen tot nu toe.

Jammer dat je geen woorden hebt gewijd aan het Alhambra;[e-1f602] ik ben er een keer 's avonds geweest en wil gruwelijk graag nog een keer.

Geniet van de luxe!

• 29 Februari 2024 - 07:21

Minke:

Mooi dat je weer in je oude ritme zit. Je bent nu op de hoogvlakte volgens mij, omdat je de bergen uit de verte ziet: deSierrre Nevada veronderstel ik. Wat een mooie dag, maar ‘s morgens wel koud. Ja in Roncesvalles is het helemaal wit. Maar die plaatjes heb je blijkbaar ook gezien! Buen Camino